שונישין – דיקור יפני לתינוקות וילדים

מה זה שונישין?

שונישין הוא טיפול יעיל ונהדר לילדים, ללא מחטים.

אני פוגש לא מעט ילדים בקליניקה שלי ורואה מידי יום עד כמה הטיפול נעים לילדים ובעיקר מביא לתוצאות מהירות. אני ממליץ במיוחד על שונישין למחלות ובעיות ילדים שונות, כי אני יודע עד כמה קשה לנו לראות את הילדים והפעוטות שלנו חולים וסובלים, לכן אני משתמש בשונישין לטיפול בביתי הקטנה והתגובה תמיד טובה ומהירה.

ההסטוריה של שונישין

שיטת שונישין היא שיטה לטיפול בילדים ללא מחטים חודרניות. מקור השיטה ברפואה היפנית, אשר התפתחה ונחקרה אף היא אלפי שנים אחורה, ונשענת ברובה על עקרונות הרפואה הסינית.

משמעות השם שונישין היא מחט לילדים קטנים (שו=ילד, ני=קטן, שין=מחט). השיטה נולדה באמצע המאה ה-17 מתוך ההכרה שכדי לטפל בילדים ביעילות ובנינוחות יש למצוא דרך לא מפחידה ולא כואבת. מנקודת מוצא זו התפתח במשך מאות שנים מאז השימוש בכלי מתכת עדין אותו מעבירים על נקודות דיקור בגוף, ללא השימוש במחט חודרנית, ועם אותן יכולות ריפוי ותוצאות נהדרות.

איך הטיפול בשונישין עובד?

הטיפול בשונישין מתבצע כאמור ללא מחטים אלא באמצעות כלי ייעודי של השונישין, שהוא כלי מתכת עדין וקטן באמצעותו עוברים מעל לנקודות בהן רוצים לטפל לאורך המרידיאנים (נתיבי האנרגיה) בגוף.

הטיפול בשונישין יעיל במיוחד גם ללא החדרת מחט משום שתגובתם של ילדים הן למחלה והן לטיפול היא תגובה מהירה. כידוע, ילדים מפתחים חום מהר ובאותה מהירות עשויים להוריד חום, וכך גם לגבי מחלות וכאבים. לפיכך, על אותו משקל ניתן להסביר את תגובתם המהירה של ילדים לדיקור ללא מחט.

מניסיוני בקליניקה, הטיפול בשונישין הוא טיפול יעיל ונהדר לבעיות ומחלות ילדים רבות כגון:

  • בעיות נשימה – דלקת ריאות, ברונכיט, סטרידו, אסטמה.
  • בעיות במערכת העיכול: שלשולים, עצירויות, ריפלוקס והקאות.
  • דלקות אוזניים, דלקות גרון, שקד שלישי (אדנואיד), שקדים מוגדלים.
  • חיזוק המערכת החיסונית
  • בעיות שינה
  • הפרעות קשב וריכוז

איך אני מטפל בילדים בקליניקה?

אני מאוד אוהב לטפל בתינוקות וילדים בקליניקה שלי ומטופלות ומטופלים רבים שלי מביאים לטיפול את ילדיהם, החל מגיל קטן של מספר חודשים ועד גיל של מספר שנים. 

אני יכול להבטיח לך שהטיפול בשונישין אינו כואב כלל ועובר בנעימים. ילדך או ילדתך יחוו את המגע של כלי המתכת העדין כלחיצה עדינה, ליטוף על העור או דגדוג קל.

אחד היתרונות הגדולים של טיפול זה הוא שבמהלך הטיפול הילד יכול לשבת על אחד ההורים, על המיטה או לשבת על השטיח ולשחק (כמובן, יש צעצועים בקליניקה בדיוק לשם כך). הטיפול הוא טיפול עדין ונעים ופעוטות וילדים מרגישים נינוחים ושמחים בזמן הטיפול.

הטיפול עצמו הוא טיפול קצר וניתן בסיומו להדריך את ההורים להמשיך אותו בבית אם צריך. כאשר מדובר במחלות עונתיות ומחלות ויראליות, לרוב יספיקו טיפול או שניים כדי לראות ריפוי מלא או הקלה משמעותית במצב הילד. במצבים כרוניים יותר יידרשו כמובן טיפולים נוספים, הכל בהתאם לאבחון ולמצב הילד או הילדה.