הקשר בין וריקוצלה לבעיות פוריות אצל גברים

כאמור, הפגיעה העיקרית של דליות באשכים, וריקוצלה, היא הפגיעה בפריון הגבר. וריקוצלה היא אחת הסיבות הנפוצות לאי פריון אצל הגבר, ולפיכך ברוב המקרים יעלה הצורך בטיפול ואבחון לאחר תלונת הגבר על ספירת זרע או איכות זרע נמוכה או בעקבות בירורים רפואיים לאיתור הסיבה לכך שבני זוג אינם מצליחים להרות, בהן יתגלה אי פריון אצל הגבר.

אציין כבר בתחילת מאמר זה כי הטיפול בוריקוצלה באמצעות רפואה סינית הוא טיפול טבעי יעיל ומוכח, ללא התערבות פולשנית, אשר משפר משמעותית את זרימת הדם והצ'י לאשכים, ומסייע להשגת הקלה בכאבים, אם ישנם כאלה, וכן לשיפור באיכות הזרע וספירת הזרע. הטיפול בוריקוצלה ברפואה סינית משלב דיקור, צמחי מרפא והמלצות תזונה. חשוב לציין שהדיקור אינו דיקור מקומי באיזור האשכים אלא בנקודות דיקור מרוחקות אשר קשורות לאיזור זה ומזרימות לאיזור האשכים דם וחמצן.

חשוב לי לומר מניסיוני בטיפול בגברים עם וריקוצלה בקליניקה, שלבעיה זו יש גם משמעות רגשית, וקיים קושי מובן וטבעי לדבר עליה.

על מנת להסביר בצורה יעילה יותר את מהות הבעיה, את הגורמים לה ואת דרכי הטיפול, אפרט תחילה קצת על מבנה האשכים.

מבנה האשכים

האשכים הם בלוטות אשר מהוות חלק ממערכת המין והרבייה הגברית. תפקידם של האשכים הוא לייצר את תאי הזרע ואת הורמוני המין הגבריים, לרבות טסטוסטרון. האשכים ממוקמים בשק האשכים אשר נמצא מחוץ לגוף וזאת עקב טמפרטורה פנימית גבוהה מדי והצורך של תאי הזרע להיות בסביבה קרירה יותר על מנת שלא לפגוע באיכות וספירת הזרע.

האשכים בנויים משק האשכים, אשר קרוי גם כיס האשכים, מבלוטת האשך עצמה (Testis), וכן מצינור הזרע (Ductus Deferens) ויותרת האשך (epididymis) שהיא מבנה צינורי מפותל אשר שומר בתוכו את תאי הזרע.

כאשר אנחנו מדברים על וריקוצלה אנחנו למעשה מסתכלים על ורידי האשכים אשר בהם נמצאת הפגיעה. עורקי האשכים מזרימים לאיזור האשכים דם וחמצן, ובמקביל, תפקידם של ורידי האשכים הוא לנקז מאיזור האשכים כלפי מעלה פסולת שנוצרת באיזור זה עקב פעילות סדירה של ייצור הורמונים ותאי זרע. לצורך כך קיימים בורידי האשכים שסתומים חד כיווניים מיוחדים אשר דואגים לכך שהפסולת תנוקז כלפי מעלה ולא תחזור אחורה.

במצב של דליות באשכים חלה פגיעה בשסתומים אלו ולפיכך זרימת הדם המכיל פסולת אינה חד כיוונית כלפי מעלה אלא דו-כיוונית, דבר שיוצר גודש בורידים והתרחבות, עקב פסולת שלא מתפנה מהאיזור.

הגודש והתרחבות הורידים גורמים להפרעה בהזרמת דם וחמצן לאיזור, לגודש וטמפרטורה גבוהה יותר, וכתוצאה מכך נגרם הסימפטום העיקרי של בעיה זו – פגיעה באיכות וספירת הזרע ואי-פריון.

כמו כן, הגודש עשוי לגרום לכאב מקומי או להקרנה של כאב עד איזור הבטן התחתונה.

סיכום

וריקוצלה היא בעיה רפואית ידועה ונפוצה אשר מהווה גורם מרכזי מוכר בבעיות פריון אצל הגבר.

חשוב לי לציין כי מדובר בבעיה אשר יש איתה גם קושי רגשי, בשל הקושי הטבעי לדבר על כך בגלוי, דבר אשר מניסיוני גורם לגברים לעיתים לדחות את הטיפול בבעיה עד שאין ברירה והדבר מפריע לכניסה להריון.

אם אתה סובל מוריקוצלה, מכאבים באשכים או מבעיות פוריות, דע כי חשוב ללכת לאבחון וכמו כן ברצוני להבטיח כי הטיפול בדליות האשכים באמצעות רפואה סינית הוא טיפול, בטוח, יעיל ואפקטיבי .

הטיפול בוריקוצלה ברפואה סינית יאפשר לך להשיג הקלה בכאבים ושיפור של ספירת הזרע ואיכותו, בטיפול ללא ניתוח.

אשמח לייעץ לך בנושא זה ובכל נושא אחר,

אני מזמין אותך ליצור קשר,

וכמו תמיד, אני כאן בשבילך,

יריב.