הטיפול בקרוהן וקוליטיס ברפואה סינית

מה זה קרוהן וקוליטיס?

קרוהן וקוליטיס הן מחלות מעיים דלקתיות, אשר מסווגות כמחלות כרוניות ואוטואימוניות (מחלות בהן מערכת החיסון תוקפת מערכות ואיברים בגוף). קרוהן וקוליטיס מתבטאות בהתקפים ושלל תסמינים כגון: שלשולים, דימומים, איבוד משקל ופגיעה בספיגת ויטמינים ומינרלים בגוף. לשתי המחלות יש תסמינים במערכת העיכול ומחוצה לה.

מחלת קרוהן מתאפיינת בדלקות חוזרות או מצב דלקתי קבוע של חלקים מהמעי הדק, אך תיתכן פגיעה גם במעי הגס ובצינור המעיים כולו.

במחלת מעיים קרוהן (Crohn's Disease) נראה התקפים של כאבי בטן חדים המלווים בשלשולים, ובמקרים מסוימים גם הקאות, חום ותסמינים נוספים. תסמינים נפוצים נוספים של מחלת קרוהן הם חולשה, איבוד משקל, אנמיה ופגיעה בספיגת מינרלים וויטמינים נוספים בשל השלשולים והדלקת. במקרים חמורים יותר עשויה להתפתח היצרות של המעי, וכן עשויים להופיע תסמינים מחוץ למערכת העיכול כגון: אבנים בכליות, פצעים דלקתיים בפה ובמוקדים נוספים, כאבי מפרקים ודלקות מפרקים.

הגורמים למחלת קרוהן אינם חד משמעיים וקשורים לגורמים סביבתיים, גנטיים וחיסוניים ביחד. במחלת קרוהן יש השפעה לגנטיקה ואותרה מוטציה אשר מגבירה את הסיכון להופעת המחלה. נמצא כי כאשר יש חולה קרוהן מקרבה ראשונה גובר משמעותית הסיכון לחלות במחלה.

כמו כן, הסיכון לחלות במחלת מעיים קרוהן גבוה יותר בסביבה עירונית (לעומת כפרית) ונמצא כי הגורמים הסביבתיים אשר מגבירים את הסיכון לחלות במחלה הם: עישון, צריכת יתר של מזון מעובד וחלבון מן החי, סטרס ולחץ, צריכת יתר של אנטיביוטיקה ותרופות נוגדות דלקת.

מחלת המעיים קוליטיס, או בשמה המלא, קוליטיס כיבית (Ulcerative Colitis), מתאפיינת בפגיעה דלקתית כרונית ברירית המעי הגס. המחלה עשויה להתאפיין בחלקים מודלקים של המעי הגס או בדלקת במעי הגס כולו דבר שעשוי להוביל לכריתת המעי הגס במקרים אקוטיים.

מחלת המעיים קוליטיס מתבטאת באופן שונה מאדם לאדם וכוללת בעיקר כאבי בטן, שלשולים, הפרשות דם וריר בצואה, חולשה, עייפות, חוסר תיאבון וירידה במשקל. בדומה לקרוהן, גם בקוליטיס תיתכן פגיעה בספיגת ויטמינים שתוביל לאנמיה וחוסר חלבון, אך בקוליטיס זה יקרה לרוב אחרי תקופה ממושכת יותר, ולא תמיד נראה את הפגיעה בבדיקות דם ראשוניות.

למרות שמדובר בשתי מחלות שונות, יש נטייה טבעית ומובנת לבלבל בין קרוהן לקוליטיס, וזאת משום שחלק מהתסמינים מאוד דומים.

מה ההבדל בין קרוהן לקוליטיס

ההבדל המרכזי בין קרוהן לקוליטיס כיבית הוא איזור הפגיעה. בקרוהן הפגיעה תהיה לרוב במעי הדק, אך עשויה לפגוע גם במעי הגס. במחלת מעיים קוליטיס, לעומת זאת, הפגיעה תהיה במעי הגס ותחל לרוב מאיזור הרקטום.

הבדל נוסף בין מחלת קרוהן למחלת קוליטיס הוא בעומק הפגיעה בדופן המעי. במחלת קוליטיס הדלקת פוגעת לרוב בשכבה הראשונה והאמצעית של דופן המעי, ואילו במחלת קרוהן הדלקת חריפה יותר ועשויה לפגוע בכל דופן המעי, כלומר קיים בקרוהן סיכון לפגיעה חמורה של נקבים וחורים במעי.

הבדל נוסף בין קרוהן לקוליטיס הוא שלמחלת קרוהן יש מרכיב גנטי מובהק יותר, וקיימת מוטציה גנטית אשר הוכח כי בהימצאה גובר הסיכון משמעותית לחלות במחלה. כמו כן, הסיכון לחלות בקרוהן גבוה משמעותית כאשר יש חולה קרוהן מדרגה ראשונה במשפחה. במחלת קוליטיס, לעומת זאת, ההשפעה הגנטית קיימת, אך משפיעה באופן הרבה פחות מובהק והסיכון לחלות בקוליטיס קצת יותר גבוה אך לא באופן משמעותי, כאשר יש חולה מקרבה ראשונה במשפחה.

הבדל אחר בין קרוהן לקוליטיס הוא הגיל בו פורצת המחלה. מחלת קרוהן פורצת לרוב בגילאים צעירים (15-35) ואילו מחלת קוליטיס עשויה לפרוץ בכל גיל, מילדות ועד זקנה.

הבדל נוסף בין המחלות הוא כמובן אופן האבחון, אופי הטיפול התרופתי וסוג התרופות למרות שגם כאן יש הרבה מן המשותף ובשתי המחלות נעשה שימוש בתרופות המדכאות את התגובה החיסונית, תרופות סטרואידיות ותרופות נוגדות דלקת.

הטיפול הטבעי בקרוהן וקוליטיס באמצעות רפואה סינית

קרוהן וקוליטיס הן מחלות כרוניות אשר פוגעות באופן משמעותי באיכות החיים וביכולתו של החולה לתפקד בצורה רגילה בחיי היום-יום. כאבים חזקים, שלשולים, חולשה ופגיעה מתמשכת בספיגת ויטמינים ומינרלים מהמזון בגוף הופכים את ההתמודדות עם קרוהן וקוליטיס לדבר לא פשוט בכלל.

נוסף על כך, חולי קרוהן וקוליטיס רבים מתמודדים עם תלות בתרופות ועם תופעות לוואי ומחלות משנה אשר מתפתחות בעקבות צריכה קבועה של תרופות נוגדות דלקת, אנטיביוטיקה, ותרופות אשר מדכאות את מערכת החיסון. חלק מהתרופות הניתנות כטיפול לקרוהן וקוליטיס מוגבלות בזמן משום שהן גורמות נזק לכבד ולמערכת העיכול, או מגבירות את החשיפה לזיהומים ומחלות עקב דיכוי מערכת החיסון.

השילוב בין התקפים חוזרים, מחלה כרונית ותופעות לוואי כתוצאה משימוש ממושך בתרופות מביא חולים רבים לפנות לטיפול בקוליטיס וקרוהן בטיפולים אלטרנטיביים.

חשוב לי לספר לכם כי הטיפול הטבעי בקרוהן וקוליטיס באמצעות הרפואה האלטרנטיבית ובאמצעות רפואה סינית בפרט יאפשר לכם הקלה משמעותית הן בעוצמת הכאבים והן בעוצמת הדלקת ותכיפות ההתקפים.

היתרון המרכזי בטיפול בטיפול טבעי בקרוהן וקוליטיס באמצעות הרפואה הסינית הוא שמדובר בטיפול יעיל ומוכח ללא תופעות לוואי, וללא קשר לנטילת תרופות, כלומר, ניתן להגיע לטיפול גם כשלוקחים טיפול תרופתי קבוע.

הטיפול במחלת קרוהן ברפואה סינית

הטיפול במחלת קרוהן ברפואה סינית הוא טיפול יעיל בעל תוצאות מעמיקות לטווח ארוך. ההבדל העיקרי לעומת רפואה מערבית הוא שברפואה הסינית אנו מסתכלים לעומק על שורשי המחלה ואיננו מטפלים רק בתסמינים של המחלה, אלא מטפלים לעומק מתוך התייחסות לכלל מערכות הגוף.

במסגרת הטיפול המעמיק ורחב של הרפואה הסינית, אנו מתאימים לכל חולה את הטיפול המדויק שלו, וזאת משום שאין טיפול אחיד לקרוהן ולכל אדם תסמינים ומאפיינים שונים למחלה.

לאחר תשאול מעמיק בו נבדוק מאילו תסמינים את או אתה סובלים. אשאל אותך לגבי תזונה, מצב רוח, אורח החיים ושאלות נוספות, ואבצע אבחון של מדדי דופק ולשון על מנת לבדוק אילו מערכות בגוף ואילו איברים סובלים מחולשה, תקיעות, עודף או חוסר.

ברפואה הסינית אנו מסתכלים על מערכות הגוף ועל איברים  כגון: הטחול, הכבד, הכליות, הקיבה, במבט רחב ומעמיק וכן בודקים את זרימת האנרגיה (צ'י) והדם בגוף, ובהתאם לכך מתאימים תכנית טיפול ייחודית לכל מטופל בהתחשב בכלל התסמינים והממצאים של האבחון.

מניסיוני בקליניקה, חולי קרוהן רבים סובלים מחולשה של מערכת העיכול לצד חולשה של המערכת החיסונית דבר הגורם לכך שמערכת החיסונית אינה מאוזנת ותוקפת את מערכת העיכול. הביטוי הוא לרוב חום ולחות במערכת העיכול מה שמייצר דלקת, שלשולים וכאבים.

נוסף על כך, אצל חולי קרוהן רבים ישנו חוסר איזון בכבד בצורה של תקיעות, חולשה או עודף חום ולחות.

עפ"י הרפואה הסינית איבר הכבד קשור לזרימת האנרגיה (צ'י), לאחסון וויסות הדם בגוף, לתפקוד הכבד ואיזונו. תפקוד תקין של הכבד הכרחי למערכת העיכול כי הכבד אחראי לספיגת ויטמינים ואבות מזון מהדם (פחמימות, שומנים, חלבונים), וכן אחראי לסילוק רעלנים מהדם (הכבד מפריש כ 1 ליטר של מיצי מרה ביום לסילוק רעלנים מהגוף). לפיכך, חוסר איזון של הכבד ישפיע באופן ישיר על מערכת העיכול.

מניסיוני בטיפול במחלות מערכת העיכול ובטיפול בחולי קרוהן בקליניקה, ניתן לטפל ביעילות ולהגיע לתוצאות נהדרות בטיפול בקרוהן ברפואה טבעית ע"י שילוב כלים של הרפואה הסינית ובעיקר: דיקור, צמחי מרפא ותזונה.

הדיקור הוא כלי טיפול יעיל ומדויק אשר הוכח במחקרים רבים כמסייע להקלה וריפוי של דלקות, לשיפור זרימת דם והפחתת כאבים. צמחי המרפא הסיניים יעילים במיוחד במצבים חריפים וכרוניים של דלקת וידועים בכוחם לרפא ולשקם את מערכת העיכול.

נוסף על כך, אני נותן דגש בטיפול בקליניקה לתזונה משום שהוכח כי תזונה נכונה תומכת בטיפול, מאיצה החלמה ויכולה לסייע בריפוי הדלקת ובמניעת התקפים חוזרים.

אסכם ואומר כי הטיפול בקרוהן באמצעות רפואה סינית הוא טיפול טבעי מוכח ויעיל, ללא תופעות לוואי, אשר יכול לשפר את איכות חייך באופן משמעותי ולטווח ארוך.

הטיפול בקרוהן ברפואה סינית יסייע לך ב:

Chinese Medicine
  • הקלה משמעותית בדלקת ובדלקתיות המעיים
  • הפחתת כאבים והקלה משמעותית בכאבי בטן
  • הקלה בשלשולים ובתכיפות מתן הצואה בזמן ההתקף
  • הרגעה, ריפוי ושיקום של רירית המעיים
  • חיזוק המערכת החיסונית
  • חיזוק מערכת העיכול והכבד
  • הפחתה במספר ההתקפים והארכת הזמן בין התקף להתקף
  • הקלה וריפוי של סיבוכי קרוהן אחרים כגון: פריחות ופתעים בעור, כאבי מפרקים ודלקות מפרקים, ועוד…

קוליטיס – טיפול טבעי ברפואה סינית

בדומה לטיפול הטבעי בקרוהן, הטיפול הטבעי בקוליטיס באמצעות רפואה סינית הוא טיפול יעיל, מוכח, מעמיק, ללא תופעות לוואי, אשר מסייע הן בהרגעת ההתקפים והן בהארכת הזמן בין התקף להתקף.

חולי קוליטיס רבים מתמודדים הן עם הקושי של תסמיני המחלה: כאבי בטן, שלשולים, חולשה, ירידה במשקל, פגיעה בספיגת מזון וויטמינים, והן עם תופעות לוואי של שימוש קבוע וממושך בתרופות אשר פוגעות בכבד, במערכת החיסון ובמערכת העיכול עצמה.

לפיכך, הטיפול בקוליטיס בטיפול אלטרנטיבי בכלל, ובאמצעות הרפואה הסינית בפרט, מקל באופן משמעותי על חייהם של חולי קוליטיס רבים בהם טיפלתי, ומאפשר להם טיפול מעמיק עם תוצאות נהדרות לטווח ארוך, וללא תופעות לוואי.

ממש כמו בכל טיפול ברפואה סינית, גם בבואנו לטפל בקוליטיס אנו עורכים אבחון באמצעות תשאול מקיף ובדיקת מדדי דופק ולשון, על מנת לבדוק אילו איברים ומערכות בגוף יצאו מאיזון, ואילו איברים סובלים מחולשה, תקיעות או מצב של עודף. ההתייחסות והטיפול הן בכל מקרה ועם כל מטופל לגופו – כך שלמרות שיש תסמינים דומים בין חולים בקוליטיס כיבית, אין טיפול אחיד ואנו מתאימים את הטיפול לתסמינים ולמצבו הספציפי של כל מטופל.

במסגרת הטיפול הטבעי בקוליטיס באמצעות רפואה סינית בקליניקה, אני משלב בין דיקור לתזונה וצמחי מרפא, שילוב אשר הוכח כיעיל בריפוי דלקות, הפחתת כאבים, שיקום ואיזון מערכת העיכול והמערכת החיסונית. השילוב בין הטיפול בקליניקה להמלצות תזונה להם אני נותן דגש במיוחד, מאפשר למטופלים לתמוך בריפוי ולסייע לשמירת התוצאות לטווח ארוך, תוך הקשבה מלאה והתאמה לאורח החיים שלהם ולהעדפותיהם.

הטיפול הטבעי בקוליטיס באמצעות רפואה סינית יסייע לך ב:

  • הפחתת מדדי הדלקת, הקלה בדלקת ואף ריפוי הדלקתיות במעי הגס
  • הקלה משמעותית בתכיפות היציאות, הקלה בשלשולים
  • הקלה משמעותית בכאבי בטן
  • שיפור רמות האנרגיה בגוף, הקלה בעייפות, שיפור התיאבון
  • חיזוק ושיקום המעיים ומערכת העיכול כולה
  • חיזוק המערכת החיסונית ואיזונה
  • שיפור בספיגת אבות מזון וויטמינים מהמזון לדם
  • הקלה כללית בהתקפים ובעוצמתם
  • הקלה בתכיפות ההתקפים והארכת הזמן בין התקף להתקף

קרוהן טיפולים אלטרנטיביים – הטיפול בקרוהן וקוליטיס ברפואה הסינית

מניסיוני בטיפול במחלות מעיים בקליניקה, אני רואה מדי יום עד כמה מחלות מעיים דלקתיות כמו קרוהן וקוליטיס פוגעות בחיי יום-יום ובאיכות החיים.

ברצוני להבטיח לך כי הטיפול האלטרנטיבי בקרוהן וקוליטיס באמצעות הרפואה הסינית יכול לשפר את מצב המחלה באופן משמעותי ולסייע לך להגיע להקלה משמעותית בכאבי הבטן, במדדי הדלקת, ובשאר תסמיני קרוהן וקוליטיס, לרבות תסמינים מחוץ למערכת העיכול – במפרקים, בעור, ובמערכות נוספות.

חשוב לי לספר לך כי כל זמן הוא זמן טוב לטפל בקרוהן וקוליטיס ברפואה סינית, וניתן לטפל ולהקל גם במקביל לנטילת תרופות בשגרה.

הטיפול הטבעי בקרוהן וקוליטיס ברפואה הסינית הוא טיפול מעמיק, יעל ומוכח, שיסייע לך להקל על המחלה, למנוע סיבוכים ופגיעה חמורה יותר במעיים, ולשפר את איכות חייך.

אני מזמין אותך לפנות אלי בכל שאלה נוספת, לייעוץ טלפוני ללא עלות.

וכמו תמיד, אני כאן בשבילך.

יריב.