תסמונת הפה השורף BURNING MOUTH SYNDROME – מאפיינים וטיפול

תחושת צריבה בפה, ובלשון בפרט, יכולה להיגרם בגין מגוון סיבות כמו פטריה, יובש כרוני, טראומת עבר (פציעה), מחלות ריריות אוטואימוניות וגידולים שפירים וסרטניים. אלא שלצד סיבות רפואיות אלה, ישנם מקרים בהם בדיקה קלינית אינה מעלה סממן כלשהו לבעיות הרפואיות הללו או לבעיה רפואית כלשהי שיכולה להסביר את תחושת השריפה בפה. מקרים אלה מוגדרים בתור תסמונת הפה השורף BURNING MOUTH SYNDROME. תסמונת זו גורמת לתחושה בלתי פוסקת של צריבה/ שריפה/ בעירה בתוך הפה ובמיוחד בלשון והיא תוקפת בעיקר, אך לא רק, נשים בגיל העמידה. במקרה של תסמונת הפה השורף בעירה שקשה לכבות היא רק סממן אחד ולצדה עשוי המטופל לחוות תסמינים נוספים כפי שנפרט בהמשך.

מהם התסמינים של תסמונת הפה השורף?

כאמור, במקרה של תסמונת הפה השורף שריפה שקשה לכבות היא רק סממן אחד. סממן זה הוא למעשה תחושת צריבה המתוארת על ידי מטופלים רבים כתחושת שריפה או בעירה בלתי פוסקת בפה, לרוב בלשון ובמקרים מסוימים גם בשפתיים. למרבה הצער, תחושה זו מלווה את המטופל באופן רציף החל משעות הבוקר, תוך שהיא מתעצמת לשיא בשעות הלילה, מה שמוסיף גם את קשיי ההירדמות לתסמיני התסמונת. בנוסף, מטופלים רבים סובלים גם מיובש קיצוני בפה, תחושות נימול ועקצוץ ואפילו אובדן טעם, אם כי תסמינים אלה אינם מופיעים בכלל המקרים.

ישנם מקרים שגורמים לתופעה נוספת של  צריבה ושריפה במתן שתן .

מה גורם להופעת התסמונת?

הסיבות להופעת תסמונת הפה השורף אינן ידועות. ההנחה הרווחת ברפואה המערבית היא, כי מדובר בבעיה כלשהי במערכת העצבים או בבעיה נפשית. הרפואה הסינית נוטה לייחס את התסמונת לחוסר איזון פיזיולוגי במערכת העיכול, שמוביל לסטרס נפשי, ואשר במעין מעגל קסמים מעצים בחזרה את סממני התופעה הפיזיולוגיים.

תסמונת הפה השורף טיפול טבעי ברפואה סינית

תסמונת הפה השורף נעלמת בדרך כלל מעצמה כעבור שבועות או חודשים, אבל יכולה להימשך גם שנים. יחד עם זאת, עבור אנשים הסובלים ממצב של תסמונת הפה השורף שריפה שקשה לכבות הוא לא מצב שאפשר לגרור אפילו לא למשך שבועות. הטיפול הראשוני במקרה כזה כולל הרגעה של המטופל בכך שלא מדובר במחלה קשה כלשהי, מתן טיפול אנטי פטרייתי למשך שבועיים ונטילת סוכריות חמוצות לגירוי הפרשת הרוק. המשך הטיפול ברמה הקונבנציונלית מבוסס על נטילת משככי כאבים כמו Lidocain לאלחוש מקומי וכן נטילת תרופות להפחתת חרדה כמו קלונקס ואפילו תרופות פסיכיאטריות נוגדות דכאון.

יחד עם זאת, במקרה של תסמונת הפה השורף טיפול טבעי הוא הטיפול האפקטיבי ביותר כטיפול המשך וכולל בראש ובראשונה, דיקור סיני שנמצא כיעיל מאוד בטיפול בתסמונת ולצדו גם נטילת קפסיצין (תמצית פלפל), תוסף מזון אלפא ליפואיק אסיד ובמקרים מסוימים גם נטילת  תוספי תזונה יעודיות לתסמונת. במקרים רבים החשיבות של תזונה לפי עקרונות של הרפואה הסינית יכולה להשפיע מאוד ולהפחית את השריפה בחלל הפה.

יריב כליף, מטפל ברפואה סינית לכל המשפחה, מציע את אחד הטיפולים היעילים ביותר בארץ עבור מטופלים הסובלים מהמצב הקרוי תסמונת הפה השורף BURNING MOUTH SYNDROME. הטיפול מבוסס על דיקור סיני בליווי נטילת תוספי מזון טבעיים שנמצא כאפקטיביים מאוד להקלה על תחושת הכאב וחוסר הנוחות. הטיפול בתסמונת הפה השורף באמצעות דיקור סיני וצמחי מרפא וכן באמצעות המלצות תזונה והמלצות למניעה, יאפשר לך לרפא את התסמונת  בצורה בטוחה, מהירה ויעילה, לחזק את המערכת החיסונית ולאזן את תפקוד דרכי השתן והמערכת ההורמונלית, כך שבריאותך תישמר לאורך זמן.

כשאתם לא יכולים עוד לסבול את הכאב וחוסר הנוחות, התקשרו אליי לטלפון 052-2496551 וקבלו את אחד הטיפולים האפקטיביים ביותר בישראל לטיפול בתסמונת הפה השורף.

אני כאן בשבילכם,

יריב