תסמונת טורט – טיפול אלטרנטיבי

תסמונת טורט הינה הפרעה נוירו פסיכיאטרית שתחילתה בילדות, היא באה לידי ביטוי בטיקים קוליים ומוטוריים. אנשים רבים קושרים למתמודדים עם טורט שימוש בשפה גסה באופן בלתי רצוני, אך תופעה זו נדירה למדי ומתרחשת אך ורק במקרים קיצוניים של המחלה ובקרב אחוז קטן מאוד של החולים בה.

מהם הסימנים לתסמונת טורט?

  • הופעה של טיקים מוטורים (תנועות גוף) וקוליים (קולות או מילים) לפני גיל 18
  • הופעת הטיקים במשך שנה אחת לפחות.
  • הופעת הטיקים במשך מספר פעמים ביום, באופן יומיומי ומשך התקופה הארוכה ביותר ללא טיקים הינו פחות משלושה חודשים.
  • הטיקים אינם מופיעים כתוצאה של גורם ידוע אחר, כפרכוסים או תרופות שונות.

כיום, לא קיימת בדיקה אבחנתית לתסמונת טורט.

תסמונת טורט איננה נחשבת כמחלה, לקות או נכות. התסמונת  כשלעצמה לא אמורה להוות מגבלה ועם הבנה וקבלה מהסביבה יכולים הסובלים מהתסמונת להשתלב באופן רגיל למדי בחיי עבודה הורות, לימודים וכו' .למרות שטורט אינה מסכנת חיים, הטיקים עלולים להיות כואבים ומתישים. מעל למחצית מהמתמודדים עם תסמונת טורט יש גם הפרעה כפייתית טורדנית, בעיות בהפרעת קשב וריכוז, כמו כן הפרעות נוספות שדווחו כשכיחות הן דיכאון, הפרעות חרדה, הפרעות התנהגות, הפרעות שינה וליקויי למידה. מהניסיון שנצבר במשך השנים, מומחים מעידים על כך שהגורמים העיקריים הקובעים את עוצמת הסבל של המתמודד ואת רמת התפקוד שלו הם לא בהכרח תדירות הטיקים או עוצמתם. כמו ברוב המחלות הכרוניות, יש משקל רב בתפקוד המשפחה, מנת המשכל של ואיכות ההסתגלות החברתית שמשפיעים בטווח הארוך.

האם קיים עבור תסמונת טורט טיפול אלטרנטיבי?

בעזרת דיקור סיני – תסמונת טורט ניתנת לטיפול – אפשר לטפל גם בטיקים עצמם וגם במה שגורם אותם. הטיפול הינו שילוב של עבודה מקומית ומערכתית ומתבסס על תורת ערוצי המרידיאניים, מקור הטיקים עפ"י הרפואה הסינית המסורתית הינו בחוסר האיזון שנוצר בגוף. הסימפטומים לכך הם יצירת אנרגיה שעולה כלפי מעלה וגורמת לטיקים הקוליים והמוטוריים. לפיכך, הרפואה הסינית תנסה לאתר מה גורם לחוסר האיזון שנוצר בגוף ונפעל להורדת האנרגיה כלפי מטה, הדיקור מתבצע במספר נקודות שנמצאות על ערוצי האנרגיה האלה. באופן זה נוכל להרגיע את תדירות ההופעה של הטיקים עד להיעלמותם באופן סופי. לפי התיאוריה הסינית, האנרגיה שמניעה את כל התהליכים ביקום הינה אנרגיית החיים – צ'י. הצ'י זורם בערוצים קבועים לאורכו ולרוחבו של הגוף. הערוצים הללו נקראים מרידיאניים. לאורכם קיימות נקודות שבאמצעותן אפשר להשפיע על הצ'י.

האם יש הבדל בין טיפול בטיקים אצל מבוגרים מאשר אצל ילדים?

אני מתייחס לכל מקרה באופן אישי, כל מטופל זוכה לטיפול קצת שונה שיעזור לו בצורה הטובה ביותר.

רפואה משלימה היא תוצר של תורות טיפול עתיקות שהתפתחו לפני אלפי שנים בסין ומקומות אחרים בעולם, שיטות אלה משמשות אותנו בהצלחה רבה גם כיום, ואלפי מחקרים בדקו והוכיחו את יעילותן על המטופלים.

היעילות של רפואה סינית הוכחה באופן מחקרי בטיפול תסמונת טורט, מניסיוני האישי אפשר להגיע לתוצאות מצוינות שמיטיבות מאוד עם המטופלים.

אם אתם מתמודדים עם תסמונת טורט אצל מבוגרים, דיקור סיני יכול מאוד לעזור ולביא להקלה משמעותית בכאבים, באמצעות טיפול ברפואה הסינית אפשר לטפל בבעיה מהבסיס ולהגיע לריפוי ואיזון מלא.

בקליניקה שלי, אני מקפיד לבצע תשאול מקיף ולהתייחס לכל בעיה לעומק. בטיפול אני משלב דיקור סיני, שיאצו, צמחי מרפא, ייעוץ תזונתי, תרגילי נשימה ותרגילי גוף, והכל – בהתאם למצבך והעדפותיך.

כמטפל ברפואה סינית אני נותן דגש לא רק להקלה בסימפטומים וריפוי אלא גם לשמירה על בריאותך לאורך זמן ולאיזון הגוף לטווח הארוך.

אשמח לסייע לך, ולענות כל שאלה בנושא בטלפון: 052-2496551 או צרי איתי קשר כאן.