גנגליון רפואה סינית

גנגליון רפואה סינית – שילוב בין מסורת לחדשנות

הגנגליון הנו תופעה שכיחה מאד, אשר מופיעה בעיקר בקרב נשים בעשור השני עד הרביעי לחייהן, אולם מופיעה לעתים גם בקרב גברים וילדים. זהו למעשה גידול שפיר – מאין שק המלא בנוזל בעל מרקם צמיגי או קשה – המתפתח לרוב בחלק האחורי של מפרק שורש כף היד ונצמד לגידים זעירים באזור. הגנגליון עשוי להופיע גם במפרקים נוספים בגוף, כשהנפוצים בהם הם מפרקי האצבעות, מפרקים בחלק הקדמי של כף היד, מפרקי כף הרגל, מפרקי הברך ואף באזור עמוד השדרה. אותו שק נוזלי ומוזר יכול להופיע כך פתאום או לחלופין להתפתח באיטיות במשך חודשים או שנים, מבלי שתחושו בכך. הגורם להופעתו אינו ידוע עד היום. לרוב הגנגליון אינו מלווה בכאבים או בסימפטומים אחרים העשויים לפגוע באיכות החיים, אך בחלק מהמקרים,  כששק הנוזל ממוקם על גיד רגיש או עצב, עשויות להופיע תופעות כמו כאבים, אי נוחות, לחץ על הרקמות שמסביב, עקצוצים ונימול. הגנגליון עשוי להעלם לבדו תוך מספר חודשים או שנים, כפי שקורה בכמחצית מהמקרים, אך רבים מעדיפים להסיר את הבליטה בכל זאת מטעמים אסתטיים.

הרפואה המערבית מציעה מגוון דרכים להסרת הגידול, ביניהן שאיבה של הנוזל (לרוב הגידול יחזור תוך זמן קצר) או כריתה בניתוח של ה- גנגליון. טיפול אלטרנטיבי ודי יעיל בתופעה קיים ברפואה הסינית. באמצעות דיקור סיני, למשל, ניתן לטפל בסימפטומים, אם ישנם ואף להעלים לחלוטין את ה- גנגליון. טיפול טבעי מספק אופציה שפויה, שאינה כואבת ויעילה ביותר בטיפול בבעיה לאורך זמן.

גנגליון בכף היד – טיפול אלטרנטיבי

הרפואה הסינית המסורתית מציעה שלל טיפולים יעילים שמתאימים למגוון רחב של סימפטומים ומחלות גם כיום. היא מבוססת על אלפי שנים של מחקר ומשלבת כלי טיפול עתיקי יומין עם כלים ושיטות חדשניים ואפקטיביים ביותר. לפי הרפואה הסינית, כל עוד מערכות הדם והצ'י (אנרגיית החיים) זורמות בטבעיות ובחופשיות במרידיאנים (המסלולים בהם זורמת האנרגיה בגוף ודרכם מוזנים כל האיברים), בריאות האדם תהיה תקינה. אולם לעתים הן נתקעות במיקומים שונים בגוף, מה שגורם לחסימה אנרגטית באיבר או אזור מסוים, שככל הנראה תוביל לבעיה רפואית.

גנגליון – דיקור סיני כפתרון אפקטיבי ביותר

הופעתו של הגנגליון קשורה אף היא לחסמים שנוצרו במרידיאנים, אותם ניתן לשחרר באמצעות דיקור סיני. לאחר אבחון מקצועי ומקיף של המטפל, יוחדרו מחטים זעירות ועדינות לאזור החסימה, אשר תוך מספר טיפולים בלבד, ניתן יהיה לשחררה לחלוטין. שחרור החסימה יביא להקלה מהירה בסימפטומים השונים ואף להיעלמם, עד כדי הסרה מלאה של שק הנוזל. הטיפול אינו כואב כלל, אינו גורם לחוסר נוחות, נטול תופעות לוואי ומתאים בכל גיל. במידת הצורך, על מנת למנוע את חזרתו של הגנגליון בעתיד, ניתן לשלב בטיפול כלים נוספים כמו שינוי תזונתי, נטילת צמחי מרפא וטיפולים אלטרנטיביים שונים בהתאם לצרכי המטופל.

נעים מאוד, שמי יריב כליף ואני מטפל ברפואה סינית. אני מזמין אתכם לקליניקה שלי ברמת גן לייעוץ מקצועי וקבלת מידע על מגוון הטיפולים האלטרנטיביים שאני מציע. תוכלו ליצור איתי קשר בטלפון שמספרו – 052-2496551 ובינתיים אתם מוזמנים ללחוץ כאן ולהתרשם ממגוון השיטות והטיפולים בקליניקה.