טיפול אלטרנטיבי מורטון נוירומה

אם אתם סובלים מנימול או כאב חד באזור הקדמי של כף הרגל בין האצבעות בזמן הליכה או בזמן פעילות גופנית, מרגישים בכל דריכה על הרגל כאילו מתחתיה נמצא איזשהו עצם רך או שזו דווקא כרית כף הרגל שכואבת כשאתם נועלים נעליים, יתכן שאתם סובלים ממורטון נוירומה.

מורטון נוירומה – מה זה?

הנוירומה היא גידול שפיר, המתפתח באזורים שונים בגוף כתוצאה מפגיעה ברקמת העצב או באזור הסמוך לה, שגורמת לעתים להתעבות העצב וכתוצאה מכך לתחושות לא נעימות כמו נימול, לחץ, חוסר נוחות וכאבים חדים.

מורטון נוירומה הוא אחד הגידולים הנפוצים ביותר, השכיח בעיקר בקרב נשים בסביבות גילאי 30-50 (אך לא רק) והוא מופיע בכף הרגל, לרוב באזור בסיס האצבעות, בין האצבע השלישית לרביעית. הוא מתפתח כתוצאה מלחץ שנוצר על העצב המפריד בין העצמות או בסביבתו, הגורם להתרחבותו ובסופו של דבר לכאב. במקרים נדירים, עשוי להיפגע יותר מעצב אחד. הסימפטומים העיקריים הם  נימול או כאב חד בבסיס האצבעות העשוי להמשך בין מספר דקות למספר שעות; תחושה של עצם זר בתוך הנעל; התכווצויות שרירים ועוד. לרוב, תהיה הקלה בתחושות הלא נעימות עם הסרתן של הנעליים והנחתן באוויר של הרגליים לצורך מנוחה והרפיה. חשוב לטפל בסימפטומים בזמן, אחרת הכאב ילך ויגבר, יימשך לפרקי זמן ארוכים מאד ולא יהיה ניתן עוד להקל עליו באמצעות מנוחה לרגליים.

ישנם מספר גורמים העשויים לגרום להתפתחות מורטון נוירומה, ביניהם בעיות שונות במבנה כף הרגל (כמו קשת גבוהה, רגל שטוחה ועוד); פעילות ספורטיבית מאומצת; עודף משקל; פציעות בכף הרגל; נעילת נעליים צרות או בעלות עקב מחודד וגבוה היוצרות לחץ על העצב מכל צד ועוד.

מורטון נוירומה – דרכי טיפול ברפואה הסינית

הרפואה המערבית מציעה מגוון שיטות לטיפול במורטון נוירומה, ביניהן התאמת מדרסים או נטילת תרופות אנטי-דלקתיות. הטיפול הוא נקודתי מאד ואינו לוקח בחשבון את מגוון הסיבות שעשויות היו לגרום להופעת הגידול. לעומת זאת, הרפואה הסינית, המשלבת שיטות עתיקות עם כלי טיפול חדשניים ואפקטיביים, מציעה פתרונות אלטרנטיביים, המטפלים בבעיה מן השורש במגוון דרכים.

מורטון נוירומה – דיקור

הדיקור הסיני הוכח ככלי מעולה לטיפול במורטון נוירומה – הוא מקל תוך זמן קצר על הסימפטומים, עד העלמת הנפיחות לגמרי. לפי הרפואה הסינית, בעיות רפואיות בגוף נוצרות כאשר מערכות הדם והצ'י (אנרגיית החיים), אינן זורמות בחופשיות במרידיאנים (המסלולים בהם זורמת האנרגיה בגוף ודרכם מוזנים כל האיברים) עקב חסימה אנרגטית. באמצעות אבחון מקצועי, ניתן לאתר את מקור החסימה ולשחררה באמצעות דיקור במחטים זעירות במקום הבעייתי. הטיפול אינו מלווה בכאב, בתחושות של חוסר נוחות או תופעות לוואי כלשהן. במידת הצורך, ניתן לייעל את הטיפול באמצעות שינוי תזונתי, נטילת צמחי מרפא ומגוון שיטות טיפול אלטרנטיביות, אשר ימנעו מהבעיה הרפואית להתפתח בשנית.

דיקור נחשב לשיטה יעילה ואפילו מהירה לפתור את הבעיה של מורטון נוירומה, להקל על הכאבים הנלווים אליה ולהעלים לגמרי את הנפיחות, לאחר טיפולים ספורים בלבד אפשר יהיה להרגיש הקלה גדולה וחיש מהר לחזור לשגרה שתכלול הליכה רגילה ודריכה תקינה על כף הרגל.

נעים, מאד, שמי יריב כליף ואני מטפל ברפואה סינית, אני מזמין אתכם לקליניקה שלי ברמת גן לייעוץ מקצועי וקבלת מידע על מגוון הטיפולים האלטרנטיביים שאני מציע, . תוכלו ליצור איתי קשר בטלפון שמספרו – 052-2496551 ובינתיים אתם מוזמנים ללחוץ כאן ולהתרשם ממגוון השיטות והטיפולים בקליניקה.