הטיפול בבלוטות שומן (Lipomas) באמצעות הרפואה הסינית

בלוטות שומן הן תופעה נפוצה באוכלוסייה.

לטיפול בבלוטות שומן באמצעות רפואה סינית הגעתי דרך מחקר עצמאי מעמיק שלי, משום שגם אני סובל מהתופעה ומטפל בעצמי באמצעות דיקור וצמחי מרפא.

דרך הטיפול בעצמי ובמטופלים הסובלים מבלוטות שומן בקליניקה אני רואה שוב ושוב תוצאות מצוינות בניקוז השומן באופן טבעי, הפחתת גודל הבלוטות והקטנה שלהן כמעט לגמרי. לכן חשוב לי להעביר את המידע ואת האפשרות לטיפול טבעי בתופעה לאחרים הסובלים מתופעה מציקה זו.

מניסיוני האישי והמקצועי, הרפואה הסינית מצוינת לטיפול בתופעה של בלוטות שומן ומציעה טיפול שאינו סימפטומטי בלבד, טיפול ללא כאב, ללא צלקות וללא תופעות לוואי.

מהן בלוטות שומן?

בלוטות שומן (Lipomas) הן גושי שומן תת-עוריים אשר נוצרים באיזורים שונים בגוף ובעיקר בזרועות, בראש, בצוואר ובבית השחי. לעיתים נראה הופעת בלוטות שומן גם בירכיים.

ברוב המקרים הליפומה (בלוטת השומן) תופיע מתחת לשכבה העורית החיצונית, באיזור רווי שומן ותהיה מורכבת בעיקר משומן. במקרים נדירים יותר נראה ליפומות מורכבות אשר נמצאות מתחת לעור, ניזונות מכלי דם ומורכבות משומן, תאי שריר וכלי דם.

בלוטות השומן, הליפומות, הן למעשה גידולים שפירים. הן אינן מסוכנות וגורמות בעיקר חוסר נוחות או הפרעה אסתטית, אך בכל מקרה מומלץ לאבחן כי אלו אכן בלוטות שומן.

חשוב לי להסביר כי קיים בלבול בין בלוטת שומן לבין ציסטה. ציסטה בהגדרתה הרשמית היא שק סגור בעל קרום או מעטפת חריגים ובתוכם חומר נוזלי או חצי מוצק, ואילו בלוטת שומן אינה ציסטה משום שהמבנה שלה שונה והיא מורכבת מתאי שומן בלבד.

איך נראית בלוטת שומן (ליפומה)?

בלוטת השומן, הליפומה, תופיע לרוב כגוש עורי מוגבה מעל העור, בקוטר של 3-5 מ"מ. ניתן למשש ולחוש בה ובמקרים מסוימים אף להזיז אותה. הליפומה גדלה בקצב איטי מאוד או שאינה גדלה כלל, ואינה גורמת לכאבים.

מהם הגורמים לבלוטות שומן?

בלוטות שומן מופיעות אצל גברים ונשים באותה מידה ונפוצות בעיקר מעל גיל 40, אולם בהחלט תיתכן הופעת ליפומה גם בגילאי 20 ו-30. הגורמים לבלוטות שומן אינם ברורים או חד משמעיים עפ"י הרפואה המערבית. נמצא כי יש נטייה גנטית לבלוטות שומן, כך שאם התופעה קיימת במשפחה, הסיכוי להופעת בלוטות אלו גדל.

כמו כן, ניתן לראות גדילה מואצת יותר או התרבות של בלוטות שומן בתקופות סטרס ולחץ נפשי, וכן בעקבות צריכה עודפת של מזון שומני.

האבחון והטיפול בבלוטות שומן ברפואה המערבית

אבחון בלוטת שומן יבוצע לרוב באמצעות מישוש הבלוטה ע"י רופא משפחה או כירורג, על מנת לוודא כי אין כאב, ועל מנת להעריך את גודלה ולעקוב אחר גדילתה. 

בנוסף, יומלץ על בדיקת אולטרה-סאונד, על מנת לבדוק את תוכן הבלוטה ולוודא כי אכן מדובר בבלוטת שומן שפירה. במקרה של הליך כירורגי יתכן כי יומלץ על ביופסיה גם.

לרוב לא מטפלים בבלוטות שומן ומשאירים אותן כפי שהן עם המלצה למעקב רפואי תקופתי כדי לעקוב אחר גודל הבלוטה ולוודא שאינה גדלה באופן מהיר פתאום.

הסרת בלוטת שומן בהליך כירורגי תבוצע במקרים בהם הבלוטה מפריעה לתנועה, יוצרת אי נוחות או כאב, או מפריעה אסתטית. במקרה של הסרת בלוטת שומן בהליך כירורגי חותכים מסביב לבלוטה, מנקים את השומן ומסירים ותופרים את העור בחזרה. הליך זה יוצר צלקת ועשוי לגרום לזיהום במקרים מסוימים.

חשוב לציין כי ההליך הכירורגי אינו פותר את הבעיה מהשורש אלא מתמקד בהסרת הסימפטום המפריע. בנוסף להיווצרות צלקת במקום בו הוסרה הבלוטה, קיים גם סיכון שבלוטת השומן תתמלא בחזרה לאחר תקופה.

בלוטות שומן בראי הרפואה הסינית

מנקודת המבט של הרפואה הסינית אנו רואים בלוטת שומן כהצטברות מקומית של חומר או נוזל שאינו מתנקז באופן טבעי ע"י הגוף. הדבר דומה לתקיעות (סטגנציה) מקומית ולכן ברפואה הסינית נתמקד בשורש הבעיה – ניקוז השומן באופן טבעי ע"י מערכות הגוף מצד אחד, וטיפול בתקיעות או בהצטברות שיצרה את בלוטות השומן מלכתחילה.

בראייה סינית, כאשר מערכות הגוף מתפקדות באופן יעיל והרמוני, וכאשר הדם והצ'י זורמים בגוף ללא תקיעות, חסר או עודף, לא נוצרות תקיעויות או הצטברויות בגוף כמו ליחה, נוזלים, וגושי שומן.

הטיפול בבלוטות שומן באמצעות הרפואה הסינית

כפי שציינתי קודם לכן, היתרון של הרפואה הסינית בטיפול בבלוטות שומן הוא הטיפול מהשורש, טיפול מקיף ועמוק אשר מביא לתוצאות נהדרות ללא תופעות לוואי, ללא כאב וללא צלקות.

בטיפול בבלוטות שומן בקליניקה נתמקד בניקוז השומן ופינוי שלו באופן טבעי ע"י הגוף, וכן בהגברת זרימת הדם ושיפור זרימת הצ'י (האנרגיה) בגוף, אשר משחררת תקיעויות והצטברויות כגון אלו, כדי שהתופעה לא תחזור על עצמה באותו מקום או במקומות אחרים.

הטיפול בבלוטות שומן בקליניקה יבוצע לרוב ע"י דיקור סיני. לאחר תשאול מקיף, אבחון דופק ולשון ואבחון בלוטות השומן וגודלן (לצורך מעקב) נתחיל סדרת טיפולים של דיקור סיני, על מנת לשפר זרימת הדם והצ'י, ועל מנת לעודד את הגוף לנקז את השומן באופן טבעי. במקרים מסוימים אמליץ גם על צמחי מרפא שמשפרים את זרימת הדם והצ'י בגוף ומסייעים לסילוק וניקוז השומן, ניקוז רעלים וטיהור.

הטיפול בבלוטות שומן באמצעות הרפואה הסינית יסייע לך לצמצם ולהקטין את גודל הבלוטות ללא הליך כירורגי, ללא כאבים וצלקות, וללא תופעות לוואי. במקרים רבים נראה צמצום של הבלוטות עד היעלמות מוחלטת.

לסיכום

אם התופעה של בלוטות שומן מוכרת לך ומפריעה, חשוב לי לציין שוב שהטיפול בבלוטות השומן באמצעות רפואה סינית הוא טיפול יעיל, שמסייע לניקוז השומן וצמצום הבלוטות באופן טבעי, ללא צלקות, כאבים וללא תופעות לוואי.

מניסיוני בטיפול בעצמי ובמטופלים הסובלים מבלוטות שומן, ניתן להגיע לתוצאות נהדרות באמצעות טיפול בדיקור וצמחי מרפא, לצמצום והעלמת הבלוטות לטווח ארוך.

אשמח לספר לך עוד על הטיפול בבלוטות שומן באמצעות רפואה סינית,

וכמו תמיד, אני מזמין אותך לפנות אלי לייעוץ ולכל שאלה,

אני כאן בשבילך,

יריב.