כאבי ברכיים לפי הרפואה הסינית

ברפואה הסינית אנו מתבוננים ומאבחנים בראייה מערכתית מעמיקה אשר בודקת לא רק את חומרת הכאב וטיב הסימפטומים, אלא מתייחסת לכלל הגוף, כמערכת משולבת, ומחפשת את שורש הבעיה ולא רק את ההקלה בסימפטומים. בהתאם לכך, כאשר אני ניגש לטפל בקליניקה בבעיה של כאבי ברכיים, אני בודק לא רק אודות הברכיים ותפקוד המפרקים אלא מאבחן ומחפש אילו מערכות בגוף סובלות מתקיעות או חוסר איזון, אלו איברים חשובים נמצאים בעודף או בחוסר, וכן אבדוק את זרימת הדם והצ'י (האנרגיה) לאורך המרידיאנים בגוף, כיוון שאיפה שיש כאב יש לרוב חולשה, עודף או תקיעות (סטגנציה).

לפי הרפואה הסינית כאבי ברכיים קשורים לתפקוד מערכת השלד והעצמות. האיבר אשר אחראי לתפקוד מאוזן ומיטבי של מערכת השלד והעצמות הוא איבר הכליות. נוסף על כך, גם איבר כיס המרה חשוב לתפקוד הברכיים וכן איבר הכבד, איבר חשוב נוסף בראייה הסינית, אשר קשור גם הוא לתפקוד הברכיים כיוון שהוא אחראי לגמישות הרצועות והגידים ולתפקודם התקין.

לפיכך, במקרים רבים של כאבי ברכיים, דלקות ברכיים, פציעות ושחיקה נראה חולשה של איבר הכליות וחולשה או תקיעות של כיס המרה. נוסף על כך, מאחר שהדם והצ'י צריכים לזרום לאיזור הברכיים בצורה חופשית ומאוזנת, נראה במקרים רבים של כאבי ברכיים ובעיות ברכיים חולשה של דם, תקיעות בזרימת הדם או תקיעות של צ'י וחוסר צ'י כללי בגוף.

לפיכך, בבואנו לאבחן ולטפל בכאבי ברכיים לפי הרפואה הסינית נרצה להקל על כאבים, לרפא דלקות ולחזק את מפרק הברך ואת רצועות הברך, אך במקביל חשוב לנו מאוד לחזק את  מרידיאן איבר הכליות, לאזן ולחזק את מרידיאן הכבד, ולשפר את זרימת הדם והצ'י ולחזק את רמות הצ'י בגוף.

כל אלו יסייעו לנו לטפל במקור הבעיה ולהשיג שיפור, הקלה ותוצאות טובות לטווח ארוך ולא באופן זמני בלבד.

טיפול בכאבי ברכיים ברפואה הסינית

הטיפול בכאבי ברכיים ברפואה הסינית מתחיל תמיד באבחון מעמיק ותשאול של המטופל. בבואך לקליניקה אשאל לגבי חומרת הכאב, מגבלות תנועה, דלקות, תרופות שנלקחות וטיפולים קודמים. כמו כן אשאל לגבי אורח החיים – קריירה, פעילות גופנית, תזונה, הרגלי ישיבה ויציבה, מצב רוח ועוד. מטרת התשאול המעמיק היא לקבל תמונה מדויקת מצד אחד ולהתאים את הטיפול לסימפטומים ולאורח חייך מצד שני.

נוסף על תשאול מעמיק אני מבצע בפגישה הראשונה אבחונים של הרפואה הסינית כגון אבחון דופק ואבחון לשון.

אבחון הדופק מאפשר לי לאבחן לגביך באופן אישי ומדויק אילו מערכות יצאו מאיזון, איזה איבר סובל מתקיעות, חולשה או עודף, מה מצב זרימת הדם והצ'י ומה רמות הצ'י בגוף.

מאחר שהאבחון והתשאול אישיים והמידע שנקבל ממך או מהגוף משתנים מאדם לאדם – חשוב לי לציין כי אין טיפול אחיד לכל המטופלים הסובלים מכאבי ברכיים.

באמצעות התשאול, האבחון וההיכרות ביננו, נוכל להתאים לך טיפול שמדויק לך וממוקד בחוסר האיזון אשר קיים אצלך.

הטיפול בכאבי ברכיים ברפואה הסינית משלב לרוב דיקור, המלצות יציבה ותנועה, המלצות תזונה ובמקרים מסוימים אשלב גם צמחי מרפא.

טיפול בכאבי ברכיים בדיקור סיני

הדיקור הסיני הוא טיפול מוכח ויעיל אשר נחקר מאות ואלפי שנים בצורה עקבית ומוסדרת. כיום משולב הטיפול בדיקור סיני בבתי חולים רבים בעולם המערבי והוא הוכח באופן קליני במחקרים מערביים כמסייע להקלה בכאבים, ריפוי דלקות ועוד.

באמצעות הדיקור אנו מטפלים בחוסר איזון שקיים בגוף, מחזקים איברים חלשים, משפרים ומניעים את זרימת הדם והצ'י ומאזנים את תפקוד מערכות הגוף. הדיקור הוא גם כלי טיפול נפלא, מוכח ויעיל לריפוי דלקות ולהקלה בכאבי ברכיים ובבעיות אוטופדיות בכלל, ומניסיוני הרב בתחום האורטופדי אני ממליץ מאוד לנסות טיפול זה.

כאבי ברכיים – תרגילים והמלצות ליציבה ותנועה נכונה

נוסף על דיקור אני נותן למטופלים שלי המלצות יציבה ותנועה נכונה והמלצות לתרגילים. באמצעות תרגילים מיוחדים והמלצות יציבה ותנועה אנחנו לומדים איך להקל על כאבי ברכיים ומסייעים להשגת תוצאות טובות ומהירות יותר בטיפול כיוון שבהתנהלות או יציבה לא נכונה כאבי הברכיים עשויים לחזור והנזק המצטבר מיציבה לא טובה או מישיבה ממושכת לדוגמא עשויים לפגוע במפרק הברך לטווח ארוך.

כאבי ברכיים – המלצות תזונה

כמו כן, אני נותן למטופלים בקליניקה המלצות תזונה משום שתזונה נכונה ומותאמת אישית הכרחית לתמיכה בגוף במצבים של דלקת ולהקלה על כאבים וחיזוק העצמות והמפרקים. לדוגמא, מזונות כגון מזון שומני ומטוגן, צריכת עודף סוכר וגלוטן מלבים את הדלקת ומחמירים אותה, כך שביחד ננסה לראות בהתאם לאורח חייך והעדפותיך כיצד ניתן לרתום את התזונה לתמוך בריפוי ובהקלה על כאבים גם כן.

איך להקל על כאבי ברכיים באמצעות הטיפול ברפואה סינית

מניסיוני הרב בטיפול בכאבי ברכיים ברפואה סינית בקליניקה, אני יכול להבטיח לך שהטיפול ברפואה סינית ישפר משמעותית את חייך ויסייע לך להשיג הקלה וחיזוק לטווח ארוך.

חשוב להזכיר כי הטיפול ברפואה סינית אינו סותר לקיחת תרופות, אינו טיפול פולשני והוא טיפול מוכח ויעיל ללא תופעות לוואי וללא צורך בהתערבות ניתוחית.

הטיפול בכאבי ברכיים ברפואה הסינית יסייע לך ב:

  • הקלה בכאבי ברכיים
  • שיפור טווח התנועה ושיפור במגבלות תנועה
  • הקלה בנוקשות
  • ריפוי דלקת
  • שיקום גידים, רצועות וסחוסים
  • חיזוק מפרק הברך וחיזוק רצועות הברך

הטיפול בבעיות ברכיים ברפואה המערבית

הטיפול בכאבי ברכיים ברפואה המערבית מתמקד בסימפטומים כגון כאב, נוקשות ומגבלה בתנועה וברוב המקרים משפר את המצב זמנית בלבד כאשר נעשה מאמץ לדחות התערבות פולשנית (ניתוח) ככל האפשר.

הטיפול בכאבי ברכיים ברפואה המערבית הוא הדרגתי – בשלב ראשון ימליצו על מנוחה, בשלב שני על תרופות משככות כאבים ובשלב שלאחר מכן יטפלו באמצעות סטרואידים ותרופות נוגדות דלקת, שהנן תרופות חזקות יותר בעלות תופעות לוואי רבות לקיבה ולגוף בכלל. לעיתים יכלול הטיפול גם פיזיותרפיה או טיפול במים, אך ברוב המקרים, כאמור, ההקלה בכאבים היא זמנית ולא לטווח ארוך.

במקרים חמורים יותר יומלץ על ניתוח. קיימים מספר ניתוחים החל מתיקון קרעים ברצועות ועד לניתוח החלפת מפרק הברך, ממנו מנסים לרוב להימנע עקב החלמה ארוכה ותופעות לוואי אפשריות הקשורות גם לגיל המטופל.

כאבי ברכיים – סיכום

כאבי ברכיים הם תופעה מוכרת ונפוצה אשר מחמירה מעל גיל 50 ונפוצה במיוחד בקרב אנשים שעודף משקל, בחוסר פעילות גופנית וישיבה ממושכת וכן בקרב ספורטאים ובעלי תפקידים אשר מאמצים את מפרק הברך בנשיאת משקלים כבדים, עמידה ממושכת, מאמץ פיזי ועוד.

בעיות ברכיים עשויות להתחיל ככאב זמני וחולף ולהחמיר לבעיה כרונית או בעיות ברכיים חמורות יותר כגון: דלקות, פציעות, קרעים, שחיקה של מפרקים ומצבים כרוניים כגון מחלות ניווניות ואוטואימוניות.

ניתן ומומלץ לטפל בכאבי ברכיים באמצעות הרפואה הסינית בכל שלב של הכאב והבעיה. הטיפול בכאבי ברכיים ברפואה הסינית הוא טיפול מוכח, יעיל ובעל תוצאות טובות לטווח ארוך. זהו טיפול ללא תופעות לוואי, אשר ניתן לשלב גם עם לקיחת תרופות, וכמו כן זהו טיפול שעשוי לדחות את הצורך בניתוח

מניסיוני הרב בקליניקה ניתן להגיע לשיפור משמעותי ברמות הכאב והדלקת ובטווח התנועה בטיפול מעמיק מהשורש אשר תוצאותיו נשמרות לטווח ארוך.

אם את או אתה סובלים מכאבי ברכיים או בעיות ברכיים, אני מזמין אותך ליצור עימי קשר להתייעצות ללא כל עלות ולקבלת פרטים נוספים.

 

וכמו תמיד, אני כאן בשבילך,

אשמח לסייע לך.

 

יריב.