פרוסטטיטיס כרוני – טיפול טבעי ברפואה הסינית

פרוסטטיטיס, דלקת בבלוטת הערמונית, היא מחלה שמופיעה אצל גברים וגורמת לכאבים בהטלת שתן, כאבים בשפיכת זרע, כאבים באגן, במפשעה ובאיברי המין, וכאבי גב תחתון. כאשר הדלקת אקוטית ונגרמת ממקור חיידקי המחלה נקראת פרוטסטטיטיס אקוטי או דלקת ערמונית חריפה.

בנושא דלקת ערמונית חיידקית ודלקת ערמונית חריפה (פרוסטטיטיס אקוטי) הרחבתי במאמר נפרד – מה זה פרוסטטיטיס ובמאמר זה ארחיב על דלקת ערמונית כרונית, שהיא נפוצה יותר, ואותה אני פוגש הרבה בקליניקה בטיפול בגברים הסובלים ממגוון תסמינים של פרוסטטיטיס כרוני.

מה זה פרוסטטיטיס כרוני?

פרוסטטיטיס כרוני הוא מצב של דלקת כרונית של הערמונית שתסמיניה חוזרים על עצמם מספר פעמים או לאורך מספר חודשים. לעיתים מדובר בדלקת ערמונית חיידקית שחוזרת על עצמה (וכוללת חום וצורך בטיפול אנטיביוטי) ולעיתים מדובר בדלקת שאינה חיידקית, שמתאפיינת בתסמיני כאב ללא חום, אשר נוכחים בקביעות או חוזרים בגלים, בעיקר כאבים בשפיכת זרע, כאבים בהטלת שתן וכאבים באגן או בגב.

כאשר מחלת הפרוסטטיטיס חוזרת על עצמה ונעשית כרונית, היא פוגעת באיכות החיים באופן משמעותי. דלקת ערמונית כרונית משפיעה על הגבר הסובל ממנה לא רק פיזית אלא גם נפשית.

דלקת ערמונית כרונית – פגיעה באיכות החיים ובתפקוד המיני

חשוב לי לספר כבר בתחילת המאמר כי מניסיוני בטיפול בפרוסטטיטיס בקליניקה אני רואה שההיבטים הנפשיים של פרוסטטיטיס כרוני פוגעים באיכות חייהם של גברים הסובלים מפרוסטטיטיס ומייצרים סטרס, בושה, ותסכול רב, עקב פגיעה ביכולת התפקוד המיני וביכולת לקיים יחסים אינטימיים ולנהל מערכות יחסים זוגיות בשל כאבים בשפיכת זרע.

אם אתה סובל מכאבים בשפיכת זרע, כאבים במתן שתן או כל סימפטום אחר של פרוסטטיטיס באופן עקבי וחוזר על עצמו, חשוב לי לספר לך שאפשר ומומלץ לטפל בבעיה בטיפול טבעי באמצעות הרפואה הסינית, כך שנוכל לשפר את איכות חייך ולהקל על הכאבים והדלקת.

חשוב לטפל בפרוסטטיטיס בטיפול מעמיק ומקיף כמו הטיפול הטבעי ברפואה סינית אשר מאפשר להתייחס גם להיבטים נפשיים ומטפל לעומק כך שבנוסף לריפוי הדלקת והקלה בכאבים נשיג איזון ובריאות לטווח הארוך, כדי שהדלקת לא תחזור על עצמה.

פרוסטטיטיס חיידקי כרוני – דלקת ערמונית חיידקית כרונית

ישנם מקרים בהם דלקת ערמונית אקוטית הופכת לכרונית עקב התיישבות או תקיעות של חיידקים באזור חבוי בערמונית. מצב זה נקרא פרוסטטיטיס חיידקי כרוני Chronic bacterial prostatitis והוא קשה יותר לטיפול ברפואה המערבית הקלאסית.

הצורך בנטילה חוזרת של אנטיביוטיקה שלא תמיד פותרת את המחלה, מחלישה את מערכת החיסון ומייצרת חוסר איזון ותופעות לוואי נוספות כך שהבריאות הכללית עשויה להיפגע והגוף נחלש במקום להתחזק ולהתאזן.

חשוב לי לומר מניסיון בקליניקה כי במקרים של דלקת ערמונית חיידקית שהפכה לכרונית חשוב במיוחד ומומלץ במיוחד להגיע לטיפול טבעי בפרוסטטיטיס ברפואה סינית.

הגורמים לפרוסטטיטיס כרוני

הגורמים לדלקת ערמונית כרונית אינם ידועים או מוחלטים. כיום יש השערה שאורח חיים עמוס וסטרס עשויים להשפיע על הכרוניות של הכאבים והדלקת ובתקופות של סטרס ולחץ המחלה עשויה לחזור.

כמו כן נמצא כי עבודה פיזית מאומצת והרמת משקלים כבדים משפיעה גם היא לרעה על הערמונית ועשויה להעלות את הסיכוי להתפתחות דלקת ערמונית.

פרוסטטיטיס כרוני אבחון

אבחון פרוסטטיטיס כרוני מורכב יותר מאבחון דלקת ערמונית נקודתית או דלקת ערמונית חריפה אשר מגיעה ממקור חיידקי וניתן לאתרה בבדיקות דם ושתן עקב זיהום חיידקי ותופעות של חום, צמרמורות ועוד.

במקרה של דלקת ערמונית כרונית נראה בעיקר כאבים, במקומות שונים בפלג הגוף התחתון ובעוצמה משתנה מגבר לגבר. אבחון פרוסטטיטיס כרוני מצריך מעקב אצל רופא אורולוג אשר יבצע בדיקת פיזיולוגית של הערמונית ובדיקות דם ושתן, ואף ביופסיה או משטח נוזל זרע במקרים מסוימים כדי לאבחן שאכן מדובר בדלקת ערמונית ולשלול מחלות אפשריות אחרות כגון: דלקת בדרכי השתן, ערמונית מוגדלת, סרטן הערמונית ועוד.

התסמינים העיקריים לדלקת ערמונית כרונית הם:

  • כאבים באגן ובמפשעה
  • כאבים וקושי בהטלת שתן
  • כאבים בשפיכת זרע
  • קושי להגיע לזקפה
  • כאבי גב תחתון

אציין שוב שהכאבים יכולים להיות בעוצמה ובתדירות משתנה, אך הסימפטום המרכזי שהופך את דלקת הערמונית לכרונית הוא כאבים קבועים או כאבים שחוזרים בגלים ונמשכים מספר שבועות או חודשים.

במקרה של פרוסטטיטיס כרוני לא בהכרח ישנו זיהום חיידקי, אך אולי היתה בעברו של החולה דלקת חיידקית אוקטית שטופלה וכעת הכאבים חוזרים.

פרוסטטיטיס כרוני טיפול ברפואה המערבית

כפי שציינתי בתחילת מאמר זה, בטיפול המערבי רפואי בפרוסטטיטיס כרוני עוזר להקלה בכאבים ולמיגור הדלקת אך לא לגמרי פותר את הבעיה מהשורש וברוב המקרים הכאבים חוזרים וכן הדלקות ולא ניתן לפתור את הבעיה לעומקה.

הטיפול הרפואי כולל ברוב המקרים טיפול תרופתי אנטיביוטי, תרופות נוגדות דלקת ותרופות להקלה בכאבים. לצערנו, השימוש החוזר בנוגדי דלקת ואנטיביוטיקה מחליש את הגוף והמערכת החיסונית, כך שהגוף יוצא מאיזון ופגיע לזיהומים חוזרים ועולה הצורך לטפל לעומק לא רק בסימפטומים, אלא לאזן את הגוף והמערכות שנפגעו, לרדת לשורשי הבעיה ולרפא ולהקל במטרה שהדלקות והכאבים לא יחזרו על עצמם ותושג הקלה לטווח ארוך.

הטיפול הטבעי בפרוסטטיטיס באמצעות רפואה סינית

אם אתה חולה בפרוסטטיטיס כרוני או חלית בדלקת הערמונית כבר מספר פעמים, חשוב לי לספר לך שהטיפול הטבעי בפרוסטטיטיס באמצעות רפואה סינית יכול לשפר את מצבך בצורה משמעותית ויעילה. כמו כן, הטיפול הטבעי בפרוסטטיטיס כרוני יסייע לך לשפר את איכות חייך ולחזור לתפקוד מיני ותפקוד כללי בריא יותר לאורך זמן.

הטיפול הטבעי בפרוסטטיטיס באמצעות רפואה סינית הוא טיפול מעמיק שיורד שורשי המחלה ומסייע לטפל בתסמיני הדלקת ובכאבים, אך עוד יותר חשוב מכך, מסייע לחזק את המערכת החיסונית שנחלשה עקב טיפול אנטיביוטי חוזר וכן לאזן את המערכות והמרידיאנים בפלג הגוף התחתון כדי שהדלקת לא תחזור על עצמה ותושג רגיעה ובריאות לטווח ארוך.

עפ"י ראיית הרפואה הסינית, כאשר דלקת ערמונית נעשית כרונית הדבר מעיד על פגיעה עמוקה יותר במרידיאנים באיזור ובחוסר איזון חריף יותר של המחמם התחתון ומערכת החיסון.

דלקת ערמונית כרונית מתבטאת בגוף כלחות חמה, צמיגית ודחוסה, שנתקעה עקב רעילות וחום שלא סולקו מהמחמם התחתון (פלג גוף תחתון). הכאבים והדלקות החוזרות מעידים על חוסר איזון בתפקוד הערמונית, התפקוד המערכת ההורמונלית ובאיזון בין איברים ומערכות שונות בפלג הגוף התחתון כגון דרכי השתן, הערמונית, איברי המין ועוד.

בטיפול הטבעי בדלקת ערמונית כרונית ניתן דגש לסילוק הלחות החמה, הנעת דם וצ'י לאיזור וחיזוק המערכת החיסונית.

הטיפול הטבעי בדלקת ערמונית כרונית כולל שילוב של דיקור סיני, צמחי מרפא והמלצות תזונה ואורח חיים.

בקליניקה נדבר על הסימפטומים מהם אתה סובל, אערוך תשאול מעמיק ואבצע אבחון דופק ולשון.

בהתאם לסימפטומים, לרמת הכאבים ולסוג הדלקת ממנה אתה סובל אוכל להתאים לך טיפול מדויק משום שאצל כל חולה פרוסטטיטיס הטיפול קצת שונה.

באמצעות דיקור סיני נוכל לסייע לגוף להתגבר על הדלקת, להניע דם וצ'י ובאמצעות צמחי מרפא נוכל לרפא את הדלקתיות לעומק, לנקות את האיזור מרעילות ולסלק לחות, וכן לחזק את המערכת החיסונית.

נוסף על כך, ניתן דגש בטיפול להיבטים הנפשיים ונסתייע בדיקור לצורך הורדת סטרס, הרגעה ואיזון נפשי ורגשי.

כמה מילים לסיכום:

אם אתה סובל מכאבים בשפיכת זרע, כאבים במתן שתן או קשיים במתן שתן לאורך זמן, אני ממליץ לגשת לאבחון אצל אורולוג ואף יותר מכך אני ממליץ להגיע לקליניקה לטיפול טבעי בפרוסטטיטיס באמצעות הרפואה הסינית.

כאשר דלקת ערמונית הופכת כרונית היא פוגעת משמעותית באיכות החיים ובתפקוד המיני ומייצרת כאבים, דלקות וכן עומס רגשי רב בשל בושה ותסכול גדול.

היתרון הגדול של הטיפול ברפואה סינית בדלקת הערמונית הכרונית הוא שמדובר בטיפול יעיל, אשר יורד לשורשי המחלה ומסייע להקל על הכאבים, לרפא את הדלקת ולחזק את מערכת החיסון ואת הערמונית כך שהדלקת לא תחזור על עצמה. חשוב לי לציין כי מניסיוני בטיפול בפרוסטטיטיס כרוני בקליניקה, כי הטיפול בדלקת הערמונית הכרונית באמצעות דיקור צמחי מרפא ותזונה יעזור לך לשמור על תוצאות נהדרות לאורך זמן וללא תופעות לוואי.

אם חלית בעבר בדלקת הערמונית או שאתה סובל תסמינים שטרם חלפו, אני מבטיח לך שניתן להקל, לשפר ולטפל במחלה.

אני מזמין אותך לפנות אלי לשאלות נוספות ולשיחת ייעוץ ללא חיוב,

מאחל לך בריאות שלמה,

יריב.