רפואה משלימה וטיקים אצל ילדים

טיק הינו תגובה לא רצונית של שריר מסוים. התגובה יכולה להיות ווקאלי (טיק קולי) או תנועתית (טיק מוטורי). הטיקים הם לא רצוניים, חסרי קצב קבוע ופתאומיים. הטיקים הם חסרי מטרה, קצרים וחוזרים על עצמם. מרבית האנשים מודעים להופעת הטיקים רגע קצר לפני הגעתם, אך הצורך הינו חזק ממש כמו הצורך להתעטש. האנשים מתארים זאת כצורך הזה כמתח שנוצר וצריך להשתחרר. הטיק יכול לגרום לתחושה של שחרור מתחים או לתחושה הדומה שפשוף או גירוד. לפי הערכות שונות  קרוב ל 15% מהילדים סובלים מטיקים במהלך ילדותם, ואחוז הבנים גבוה מזה של הבנות. בדרך כלל התופעה נפוצה מגיל חמש ונדירה למדי מתחת לגיל שלוש.

הטיקים מופיעים בשני אופנים עיקריים:

  • טיקים פשוטים –

טיק מוטורי פשוט – טיק שמופיע בדרך כלל בפתאומיות. טיק זה גורם לתנועות כמו: מצמוצי עיניים, משיכות כתף, רקיעת רגליים, קימוט האף, הרמת הכתפיים ועוד.

טיק קולי פשוט – אלו יכולים להיות כמעט כל הצלילים המופקים בחלל הפה כמו: גניחות, שיעול, חרחור, נביחות, נחירות ועוד.

  • טיקים מורכבים –

טיק מוטורי מורכב – לטיקים אלה כנראה יש קשר לאופי ומכילים משמעויות שונות הם כוללים: נגיעה באנשים, נגיעה בחפצים, חיקוי מעשים של אנשים אחרים, משיכת בגדים ועוד.

טיק ווקאלי מורכב – טיקים אלה כוללים: חזרה על דברים של אנשים אחרים, השמעת קללות וביטויים גסים מבחינה חברתית, חזרה על מילים לאחר קריאת טקסט ועוד.

תסמונת טורט – תסמינים

אחד הסימנים החשובים לזיהוי תסמונת טורט הם טיקים, על מנת לאבחן את התופעה יש לשים לב שהופעת הטיקים מתרחשת לפני גיל 18, מתקיימת לפחות שנה והם מופיעים באופן יומיומי במשך תקופה של לפחות שלושה חודשים.

טיקים אצל ילדים – רפואה סינית

שונישין (דיקור ילדים ללא מחטים) – טיפול בילדים בעיקר באמצעות שונישין. מניסיוני הרב, שונישין הינו טיפול יעיל מאד לילדים, שמתבצע ללא מחטים. הטיפול נעים לילדים ומביא לתוצאות מהירות וטובות. הטיפול בשונישין מתבצע באמצעותם של כלי מתכת עדינים אותם הילדים אוהבים לחקור ואף לשחק בהם. כלי מתכת אלה אנו מעבירים בצורה נעימה (כמו ליטוף או לחיצה עדינה) מעל נקודות דיקור הקשורות לאיברים או למערכות שבהם נרצה לטפל. הטיפול בשונישין יעיל במיוחד גם ללא החדרת המחט מפני שתגובת ילדים הן למחלה והן לטיפול היא תגובה מהירה. במידה והילד משתף פעולה אפשר לשלב גם דיקור סיני. טיקים הם אחד הסימפטומים של תסמונת טורט. רפואה סינית מטפלת כבר אלפי שנים בתופעות אלה בהצלחה מרובה.

רפואה משלימה היא תוצר של תורות טיפול עתיקות שהתפתחו לפני אלפי שנים בסין ומקומות אחרים בעולם, שיטות אלה משמשות אותנו בהצלחה רבה גם כיום, ואלפי מחקרים בדקו והוכיחו את יעילותן על המטופלים.

היעילות של רפואה סינית הוכחה באופן מחקרי בטיפול של טיקים אצל ילדים ונשים מבוגרים, מניסיוני האישי אפשר להגיע לתוצאות מצוינות שמיטיבות מאוד עם המטופלים.

אם אתם מתמודדים עם תסמונת טורט אצל ילדים, דיקור סיני יכול מאוד לעזור ולביא להקלה משמעותית בכאבים, באמצעות טיפול ברפואה הסינית אפשר לטפל בבעיה מהבסיס ולהגיע לריפוי ואיזון מלא.

בקליניקה שלי, אני מקפיד לבצע תשאול מקיף ולהתייחס לכל בעיה לעומק. בטיפול אני משלב דיקור סיני, שיאצו, צמחי מרפא, ייעוץ תזונתי, תרגילי נשימה ותרגילי גוף, והכל – בהתאם למצבך והעדפותיך.

כמטפל ברפואה סינית אני נותן דגש לא רק להקלה בסימפטומים וריפוי אלא גם לשמירה על בריאותך לאורך זמן ולאיזון הגוף לטווח הארוך.

אשמח לסייע לך, ולענות כל שאלה בנושא בטלפון: 052-2496551 או צרי איתי קשר כאן.