תסמונת שלפוחית השתן הכאובה – טיפול טבעי

תסמונת שלפוחית השתן הכאובה היא תסמונת כרונית המתאפיינת בדרך כלל בכאבים באגן, וכן בתכיפות רבה ודחיפות בהטלת שתן. התסמונת נפוצה יותר בנשים ופוגעת באופן משמעותי באיכות חייהן של החולות. ההסבר למחלה אינה מבוסס ברפואה המערבית והדעות בספרות המקצועית חלוקות באשר לאבחונה. היעדר ידע ומודעות בקרב הרופאים והאנשים נובע מההיקף המזערי של מחקרים איכותיים בנושא. פעמים רבות נשים מאובחנות עם זיהומים חוזרים ונשנים בדרכי השתן, ללא כל הוכחה לצמיחת חיידקים בתרביות שתן. בהתאם לזאת, הזמן הממוצע שעובר מהרגע של תחילת הסימפטומים ועד לאבחון התסמונת הינו שבע שנים. ברפואה המערבית קיימים מספר טיפולים אפשריים בתסמונת, אך רובם לא נבדקו במחקרים מבוקרים ולא הוכחו כיעילים.

מהם הסימפטומים לתסמונת שלפוחית השתן הכאובה?

מרבית החולות עם תסמונת פעילות יתר של שלפוחית השתן סובלות משילוב של כאב כרוני באגן וסימפטומים הקשורים לדרכי השתן, כגון דחיפות בהטלת שתן ותכיפות מרובה.

  • תכיפות במתן שתן – מספר הפעמים שבהם יש לגשת לחדר השירותים הינו גבוה מהרגיל, ומגיע עד כדי מספר פעמים בשעה. תכיפות יכולה להתבטא גם בצורך להתפנות יותר מפעם אחת במשך הלילה.
  • דחיפות במתן שתן – תחושה חזקה של צורך לתת שתן (אחרת יברח לנו)
  • שתן מועט –  תחושה שיש הרבה שתן, אך למעשה יוצאים מעט נוזלים.
  • שתן עכור או בעל ריח חריף
  • חום
  • כאבים במותן או בגב
  • החמרה בכאבים אחרי אכילת מאכלים חריפים, אלכוהול, קפה ומשקאות מוגזים.
  • החמרה בכאבים לאחר קיום יחסי מין
  • החרפה בכאב לאחר פעילות ספורטיבית

פעמים רבות, התכיפות הגבוהה גורמת לפגיעה גדולה בתפקוד היומיומי – אחוז מסוים מהנשים פוחדות לצאת מהבית וחלקן מתכננות וחושבות מראש על כל יציאה עפ"י מסלול הימצאותם של חדרי שירותים באזור. המצב יכול לגרום לירידה של מצב הרוח, מרירות ואף דיכאון עלולים להיגרם כתוצאה מהסתגרות ממושכת בבית. התכיפות בשעות הלילה פוגעת באופן משמעותי באיכות השינה שנגרמות מהקימה המרובה למתן שתן במהלך הלילה ואף גורמת לעייפות כרונית ולדיכאון אצל החולות.

שכיחות תסמונת שלפוחית השתן הכאובה ככל הנראה גבוהה בהרבה מדיווחי העבר, ונשים רבות לוקות בסימפטומים למשך זמן רב בשל אבחון מאוחר או לא נכון. השפעת התסמונת על איכות חיי החולות רבה, מטרות הטיפול העיקריות הינן שבירת מעגל הכאבים, והבטחת איכות חיים טובה יותר.

רפואה משלימה היא תוצר של תורות טיפול עתיקות שהתפתחו לפני אלפי שנים בסין ומקומות אחרים בעולם, שיטות אלה משמשות אותנו בהצלחה רבה גם כיום, ואלפי מחקרים בדקו והוכיחו את יעילותן על המטופלים.

היעילות של רפואה סינית הוכחה באופן מחקרי בטיפול ופותר בעיות גניקולוגיות רבות, מניסיוני האישי אפשר להגיע לתוצאות מצוינות שמיטיבות מאוד עם המטופלות.

אם את מתמודדת עם תסמונת שלפוחית השתן הכאובה טיפול טבעי יכול מאוד לעזור ולביא להקלה משמעותית בכאבים, באמצעות טיפול ברפואה הסינית אפשר לטפל בבעיה מהבסיס ולהגיע לריפוי ואיזון מלא.

בקליניקה שלי, אני מקפיד לבצע תשאול מקיף ולהתייחס לכל בעיה לעומק. בטיפול אני משלב דיקור סיני, שיאצו, צמחי מרפא, ייעוץ תזונתי, תרגילי נשימה ותרגילי גוף, והכל – בהתאם למצבך והעדפותיך.

כמטפל ברפואה סינית אני נותן דגש לא רק להקלה בסימפטומים וריפוי אלא גם לשמירה על בריאותך לאורך זמן ולאיזון הגוף לטווח הארוך.

אשמח לסייע לך, ולענות כל שאלה בנושא בטלפון: 052-2496551 או צרי איתי קשר כאן.