טיפול טבעי בכאב

איך לשכך כאבים באופן טבעי באמצעות צמחי מרפא?

הכאב הוא חלק אינטגראלי מחיינו. הוא מופיע מסיבות שונות, בדרגות משתנות ובאזורים מגוונים בגוף האדם. הוא יכול להעלם תוך מספר ימים ולעתים הוא כרוני ואף עשוי לפגוע בשגרת החיים של הסובל ממנו במשך שנים רבות.

הכאב לרוב הנו סימפטום, המתריע על בעיה גופנית המצריכה טיפול. הרפואה הקונבנציונאלית מציעה מגוון שיטות לטיפול בכאב, ביניהן טיפול תרופתי באמצעות משככי כאבים ואף התערבות כירורגית. אלא שפתרונות אלה לרוב אינם מטפלים בשורש הבעיה, עשויים להיות מלווים בתופעות לוואי קשות ואף גורמים להתמכרות.

הרפואה הסינית, המשלבת שיטות טיפול עתיקות יומין בנות אלפי שנים יחד עם שיטות טיפול מודרניות מבוססות מחקר בנות ימינו, מציעה אלטרנטיבה בריאה ואפקטיבית לטיפול בכאב, שיעילותה הוכחה קלינית. מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם הסובלים מכאבים שונים, מטופלים בצמחי מרפא והתוצאות מדהימות.

בסיס הרפואה הסינית היא טיפול לא רק בסימפטומים, אלא בשורש הבעיה, כדי לרפאה ולמנוע חזרתה בעתיד. לפי שיטה זו, כל עוד מערכות הדם והצ'י (אנרגיית החיים) זורמות בטבעיות ובחופשיות במרידיאנים (המסלולים בהם זורמת האנרגיה בגוף ודרכם מוזנים כל האיברים), בריאות האדם תהיה תקינה. אולם לעתים הן נתקעות במיקומים שונים בגוף, מה שגורם לחסימה אנרגטית באיבר או אזור מסוים, שככל הנראה תוביל לבעיה רפואית. המטפלים ברפואה סינית מאבחנים תחילה את מצבו של המטופל ומבינים מה הגורם לכאב ולמעשה לפגיעה בתפקוד של איבר או מערכת בגוף (מאתרים את החסימה האנרגטית). לאחר מכן, מתאימים טיפול בהתאם לממצאי הבדיקה ומצבו הייחודי של המטופל, אשר לרוב כולל שימוש בצמחי מרפא וטיפולים שונים כמו דיקור סיני.

צמחי המרפא הם למעשה משכך כאבים טבעי, הגדל במקומות שונים בעולם ובסביבות גידול מגוונות, כמו על גדותיהם של נחלים ונהרות, בפסגות הרים, בביצות ועוד. בישראל ישנו שימוש בכ-1000 זני צמחים. הפורמולות המופקות מהם (אשר הנן בפיקוח משרד הבריאות) הן מגוונות וכוללות חלקים שונים של הצמח, כגון קליפות עצים, פירות, עלים, שורשים, אצות, עשבים, זרעים ועוד. הן משלבות תמציות מסורתיות לצד מודרניות ונרקחות בהתאם לאבחון המטפל ומצבו האישי של הסובל מהכאב. לכל צמח מאפיינים משלו וכן סגולה רפואית ייחודית והוא פועל לשיפור תפקוד של איברים ומערכות מסוימים. כך למשל ישנם צמחים אשר יקלו על כאבי בטן (כמו המרווה), בעוד אחרים יפעלו להקלת כאבי ראש, גב או מפרקים.

הטיפול בצמחי מרפא ניתן לעתים כטיפול תומך ולעתים כטיפול מרכזי. הוא מחזק את המערכת החיסונית, מטפל בכאבים כמו כאבי מחזור, מגרנות וכאבי שרירים ומטפל בבעיות רפואיות שונות כמו בעיות עיכול, פוריות, הפרעות הורמונאלית, בעיות נפשיות וליקויים במערכות הגוף כמו הדם, העצבים והמוח. ניתן לצרוך את הצמחים באבקות, קפסולות, בצורתם הגולמית ועוד.

צמחי מרפא לכאבי שרירים

כאבי שרירים נגרמים מפגיעה ברקמת השריר, מסיבות שונות כמו עודף מאמץ, פציעה והתכווצות. צמחי מרפא הוכחו כיעילים במיוחד בשיכוך כאבים, הרגעת האזור הכואב, הפחתת הדלקת, שיפור הגמישות וזרימת הדם בשריר וכן לזירוז הליך הריפוי שלו. שילוב של טיפולים משלימים כמו דיקור סיני עשוי להביא לתוצאות טובות במיוחד ובמהירות.

כאב נוירופטי – טיפול טבעי

הכאב הנוירופטי הוא אחד מסוגי הכאב הטורדניים והקשים ביותר, אשר מופיע בקרב כ- 7% מהאוכלוסייה. בשונה מכאב "רגיל" המתפוגג כעבור מספר ימים (למשל כתוצאה מפציעה או וירוס קצר), הכאב הנוירופטי הוא כרוני ועשוי להמשך לאורך זמן רב מאד. הסובלים ממנו מתארים אותו לא פעם כבלתי נסבל והגורם לתופעות כמו זרמים חשמליים, דקירות כואבות, תחושת נימול, שריפה ועוד. הכאב מתפרץ ללא התרעה מוקדמת ואינו תלוי בהתנהגות מסוימת.

הכאב הנוירופטי נגרם כתוצאה מפגיעה במערכת העצבים, העשויה לקרות מסיבות שונות כמו מחלת הסכרת, קטיעת איברים, מחלות אונקולוגיות, מחלות זיהומיות, טראומה שעובר העצב כתוצאה מפציעה או ניתוח ועוד.

הרפואה הקונבנציונאלית מציעה כיום מגוון פתרונות, כמו טיפול תרופתי (בעיקר באמצעות תרופות הפועלות לשיתוק העצב וחסימת הולכת הכאב אל המוח, כמו למשל תרופות נגד אפילפסיה או נוגדי דיכאון); הזרקת חומרי הרדמה או סטרואידים; טיפול בזרמים חשמליים; התערבות כירורגית ועוד. במקרים רבים פתרונות אלה לא מסייעים בטיפול בכאב וחלקם אף גורמים לתופעות לוואי קשות.

הרפואה הסינית מציעה אלטרנטיבה מצוינת בצורת שימוש בצמחי מרפא בשילוב דיקור סיני המשחררים את החסימה האנרגטית שגורמת לכאב ומרפאים את האזור. הטיפול הטבעי בכאב הנוירופטי מותאם לצרכי הסובל ממנו לאחר הליך של אבחון מקצועי על ידי המטפל ומטפל בבעיה מן השורש.

שמי יריב כליף ואני מטפל ברפואה סינית. אני מזמין אתכם לקליניקה שלי ברמת גן לייעוץ מקצועי וקבלת מידע על מגוון הטיפולים האלטרנטיביים שאני מציע. תוכלו ליצור איתי קשר בטלפון שמספרו – 052-2496551 ובינתיים אתם מוזמנים ללחוץ כאן ולהתרשם ממגוון השיטות והטיפולים בקליניקה.