סוגי מחטים לדיקור סיני – כל מה שחשוב לדעת

הדיקור הסיני הוא אחד משיטות הטיפול הפופולאריות והאפקטיביות ביותר מבית היוצר של הרפואה הסינית. הדיקור הוכח מחקרית כיעיל במיוחד בטיפול בבעיות רפואיות מגוונות ביותר, כאשר המטרה המרכזית היא לרפא את הליקוי מהשורש ולא לטפל רק בסימפטומים – כך, התוצאות הן טובות יותר, מהירות יותר ונשמרות לאורך זמן. לעתים הדיקור הסיני אף מרפא לחלוטין בעיות רפואיות, ביניהן גם כאבים ודלקות כרוניים הפוגעים באיכות חייו של המטופל במשך זמן רב.

לפי הרפואה הסינית, מה שמשפיע על בריאותם ותפקודם התקין של האיברים והמערכות בגוף הוא אופן זרימתם של מערכות הדם והצ'י (אנרגיית החיים) במרידיאנים (המסלולים בהם זורמת האנרגיה בגוף ודרכם מוזנים כל האיברים). כשהזרימה חופשית, בריאות האדם תהיה תקינה. לעומת זאת, כאשר ישנה חסימה אנרגטית באיבר או אזור מסוים בגוף, תתפתח בעיה רפואית, אשר לרוב ניתן לטפל בה באמצעות טיפול נכון שישחרר את החסימה. הטיפול מותאם לצרכי המטופל ומצבו הרפואי לאחר אבחון מקצועי של המטפל המוסמך.

טיפול במחטים – נפלאות הטיפול הטבעי

הדיקור הסיני הוא טיפול ממוקד, קצר יחסית ואינו כרוך בכאב או תופעות לוואי כלשהן. הוא מתאים לאנשים מכלל טווח הגילאים ומתאים לטיפול בבעיות רפואיות ובדרגות חומרה שונות. במהלך הטיפול, המטפל מחדיר מחטים זעירות לאזור הבעייתי (הנקודות החסומות במרידיאנים). המחטים מתחילות מיד בייצור הגירוי הנחוץ להתנעת הליך הריפוי. כעבור 30-40 דקות, יוצאו המחטים. המטפל יחליט על מספר הטיפולים, אזורי הטיפול בגוף וכמות המחטים הנדרשות לכל טיפול באבחון.

 

מחטים לדיקור סיני – סוגי מחטים לדיקור והשימושים השונים בהם

סוד הקסם של הדיקור הסיני טמון במחטים הזעירות והעדינות המוחדרות לאזורים בפנים או בגוף בהם זוהתה חסימה אנרגטית והפועלות לשחרור החסימה וריפוי הבעיה הרפואית מן השורש.

מחטי הדיקור הסיני הן דקות במיוחד – הרבה יותר דקות ממחטים רגילות (למשל ממחטים של בדיקות דם, אשר גופן חלול כדי לאפשר מעבר של נוזל בתוכן), מגיעות במגוון גדלים ומתאימות לשימושים שונים. מטפל מוסמך ידע להתאים את המחט הנכונה לפי פרמטרים כמו מבנה הגוף של המטופל, הבעיה הרפואית ממנה הוא סובל וכן לפי המבנה של האזור בגוף בו יבוצע הדיקור, על מנת להגיע לצי' אפקטיבי בעת הדיקור.

המחטים מורכבות מגוף דקיק העשוי מפלדת אל-חלד ומידית/ מוליך מנחושת (לדיקור באזורים מרכזיים בפנים ובגוף) או פלסטיק (לרוב מיועדת לדיקור קוסמטי בפנים) המאפשרים אחיזה סטרילית, מדויקת ויציבה יותר של המחט והחדרה חלקה יותר ונטולת כאב לעור. ישנן מחטים אשר הגוף שלהן מצופה בסיליקון דק במיוחד שלא ניתן להבחין בו בעין אנושית, אשר הופך את מלאכת ההחדרה אף לפשוטה וחלקה עוד יותר. לרוב המחטים עשויות מנירוסטה, אך ישנם גופים המצופים גם בכסף או זהב. ישנם מטפלים מיומנים המעדיפים להשתמש במחטים ללא מוליך כלל. המוליך לא משפיע בשום אופן על יעילות הטיפול.

המחטים, כאמור, מגיעות במגוון אורכים ועוביים והשימוש בהן נעשה בהתאם למבנה גופו של המטופל, לאזור האנטומי והבעיה הרפואית הדורשת טיפול.

אורכי המחט נעים בין 15 מ"מ ל- 70 מ"מ

עובי המחט (הקוטר של הראש שלה שמוחדרת לגוף) נעה בין 0.16 מ"מ ל 0.3 מ"מ

באזורים  בעלי מצבורי שומן  או כאלה המכילים שרירים ישתמש המטפל במחטים מעט עבות וארוכות יותר, ובאורכים שונים לרוב בעובי של 0.22-0.3 מ"מ, ובאורכים בין 30-70 מ"מ.

במידה והדיקור מבוצע באזור הפנים, ייעשה שימוש במחטים דקות ועדינות, לרוב בעובי 0.16 מ"מ. ישנם גם אזורים בגוף בהם הדיקור יבוצע במחטים אלה – וכן גם במטופלים הרגישים והעדינים יותר.

בטיפול בתינוקות וילדים, ייעשה  הטיפול באמצעות שיטה יפנית שנקראת שונישן מכיוון שעורם הוא דק ורגיש ומבנה גופם קטנטן. למידע נוסף לחצו כאן

בנוסף, קיימות גם מחטים שלהן שימוש ספציפי, כמו מחטי דיקור המשמשות לטיפולי הקזת דם (לטיפול במגוון בעיות רפואיות כמו דלקות כרוניות, זיהומים שונים וכו') וכן מחטי פריחת השזיף ושבעת הכוכבים, שהן למעשה איחוד של 7 מחטים המוחדרות לעור יחד לפרק זמן קצר ואינטנסיבי, משפרות את זרימת הדם באזור הבעייתי ופועלות לשחרור חסימה משמעותית של מערכות הדם והצ'י.

שמי יריב כליף ואני מטפל ברפואה סינית. אני מזמין אתכם לקליניקה שלי ברמת גן לייעוץ מקצועי וקבלת מידע על מגוון הטיפולים האלטרנטיביים שאני מציע. תוכלו ליצור איתי קשר בטלפון שמספרו – 052-2496551 ובינתיים אתם מוזמנים ללחוץ כאן ולהתרשם ממגוון השיטות והטיפולים בקליניקה.