בצקת ברגליים טיפול טבעי

טיפול טבעי בבצקת ונפיחות ברגליים ברפואה הסינית

בצקת היא תופעה מוכרת שעלולה להשפיע על כל אחד מאיתנו בשלב כזה או אחר של החיים. היא נגרמת מסיבות רבות ומגוונות, החל ממקרים קלים יותר הנגרמים מהעדר פעילות גופנית, עמידה ממושכת או שינויים הורמונליים וכלה במצבים מסוכנים כמו במקרה של אי ספיקה ורידית, מחלת כליות ופעילות לא תקינה של בלוטות הלימפה.

לאלו הסובלים מתופעה של בצקת ברגליים טיפול טבעי יכול להוות פתרון מתאים. הרפואה הסינית מציעה מגוון פתרונות הוליסטיים על ידי אבחון הסיבות הנסתרות הגורמות לתופעה ובניית תכנית טיפול מאזנת ותומכת להפחתת הנפיחות ולשיפור הבריאות הכללית.

במאמר זה תוכלו למצוא הסבר על הגורמים לתופעת נפיחות ברגליים טיפול טבעי להפחתת התופעה והמלצות להחזרת האיזון לגוף.

מהי בצקת?

בצקת ברגליים היא תופעה שכיחה למדי שנגרמת מהצטברות נוזלים ברקמות של הגפיים התחתונות ועליה בערכי הנוזל הבין תאי בגוף. במצב מאוזן מרבית הנוזלים בגופנו נמצאים ברקמות וחלק קטן יותר נמצא מחוץ לתאים. נוזלים אלה, המכילים חמצן וחומרי הזנה שונים, מועברים על ידי מערכת הדם דרך רשת של כלי דם בכל רחבי הגוף. המעבר שלהם בין מערכת הדם לבין התאים מתבצע דרך נימי הדם.

בגוף בריא מערכת הדם והמערכת הלימפית מצליחות לשמור על איזון של נוזלים בין נימי הדם ורקמות הגוף כך שאותה כמות מים שנכנסת לרקמה גם יוצאת ממנה והחלוקה הנכונה של הנוזלים נשמרת. אך במקרים של חוסר איזון יש עלייה במעבר של הנוזלים מכלי הדם לרקמות והם אינם מנוקזים היטב ויוצרים תהליכים בצקתיים שמתבטאים לרוב בנפיחות אזורית. 

הסימנים שעשויים להעיד על בצקת ברגליים כוללים:

  • נפיחות בקרסול או באזור כף הרגל (בשתי הרגליים או רק באחת)
  • כאב בברך או בקרסול
  • אדמומיות באזור הרגל
  • תחושת חום באזור הרגל
  • חוסר נוחות בעת נעילת נעליים או עלייה במספר הנעליים

בגלל השפעות כח הכבידה, תופעת הבצקת מופיעה בדרך כלל ברגליים אך ניתן להבחין בה גם באזורים אחרים של הגוף כמו בפנים, בגב התחתון ובידיים. לעיתים היא מופיע רק במקום אחד בגוף ולעיתים בכמה אזורים.

ניתן להבחין בין שני סוגים שונים של בצקות על ידי לחיצה על האזור הבצקתי. במידה ונוצרת גומה היא נקראת בצקת גומתית ובמידה והעור נוקשה ואינו שוקע תחת מגע אצבע היא נקראת בצקת לא גומתית.

הגורמים להופעת הבצקת מגוונים מאוד והיא עלולה להופיע אצל כמעט כל אחד מאיתנו. היא עלולה להיות סימן לבעיה רצינית כמו במקרים של מחלות כלי דם, תהליכים זיהומיים, קרישי דם, תת פעילות של בלוטת התריס ועוד או סימן לבעיה קלה וחולפת כמו בצקת הנגרמת מהריון, תסמונת קדם וסתית, ואף נסיעה או טיסה ממושכת.

בצקות ברגליים רפואה הסינית לעומת רפואה מערבית

הרפואה המערבית רואה בבצקת תופעה הנגרמת ממספר סיבות שונות כמו עודף נוזלים, ירידה ברמת חלבונים בדם, הפרעה בזרימת הדם או הלימפה ועוד. כאמור, ישנם מצבים שונים שיכולים להביא להיווצרות בצקת ברגליים כמו תרופות, קרישי דם, תת תזונה, אלרגיה, הריון, תת פעילות בלוטת התריס וכדומה והם מטופלים לרוב בתרופות, קומפרסים או במקרים מסוימים הליכים כירורגיים.

על פי הרפואה הסינית בצקת הוא מצב בו יש לחות במקום מסוים בגוף אשר נגרמת מחוסר איזון בזרימת הצ'י והדם. יש מספר איברים שקשורים לפעילות סינון הנוזלים בגוף כמו הטחול, הכליות והריאות וכאשר משהו בפעילותם אינו תקין עלולות להופיע בצקות ברגליים.

לאחר אבחון אצל מטפל מוסמך מותאם למטופל טיפול טבעי בבצקות ברגליים שכולל הנחיות לתזונה מאזנת להפחתת חוסר איזון של נוזלים בגוף, שימוש בעשבי מרפא תומכים, טיפולי מגע והנחיות לפעילות פיזית שיכולה להקל על הצטברות הנוזלים.

הטיפול בבצקת ברגליים על פי הרפואה הסינית

הרפואה הסינית מציעה טיפול הוליסטי למקרים של בצקת ונפיחות ברגליים תוך התייחסות וטיפול בשורש הבעיה. על פי הרפואה הסינית, בצקת איננה מחלה אלא תסמין של חוסר איזון באחת ממערכות האיברים של הגוף ולכן המטפל ברפואה הסינית יבצע אבחון מקיף לזיהוי מקור הבעיה על פי סימנים ודפוסים שונים בגוף המטופל. 

זיהוי הדפוסים מאפשר להתאים את הטיפול בצורה מדויקת יותר וליצור תכנית טיפול שתתמקד בסיבות הנסתרות שגורמות להופעת הבצקת במקום בפתרונות מקומיים להצטברות הנוזלים ברגליים. לרוב, המטפל ישלב מספר טכניקות טיפול שונות לתוצאות מרביות כגון דיקור, שימוש בעשבי מרפא, שינוי הרגלי תזונה ותנועה וכדומה. 

הסוג הנפוץ ביותר של בצקת על פי הרפואה הסינית קשור לתפקוד הכליות. הכליות על פי הרפואה הסינית הן מרכזיות בניהול זרימת הנוזלים בגוף ולכן יש להן קשר ישיר למקרים בהם יש שיבוש בצבירת נוזלים, כמו במקרה של בצקת ברגליים. הסימנים המעידים על חוסר איזון בכליות יתבטאו בנפיחות בברך ובקרסול, כאב בגב תחתון, עייפות כללית וקור בגוף. 

בנוסף, יש מקרים בהם המטפל יזהה קשר בין הבצקת לתפקוד של איברים אחרים כמו הטחול, הלב, הריאות ומערכת הלימפה. אבחון מדויק על ידי מטפל מוסמך ומנוסה הוא המפתח לבניית תכנית טיפול אפקטיבית ומותאמת אישית להפחתת הבצקת ושיפור איכות החיים של המטופל.

אם אתם סובלים מבצקת ברגליים אתם לא לבד. יש אנשים רבים שסובלים מהתופעה בדרגות חומרה שונות, אך יש גם פתרונות רבים שיכולים לסייע להפחית את הבצקת ולספק הקלה. אני מזמין אתכם להגיע לקליניקה לאבחון מעמיק ואישי בו נוכל לזהות את הגורמים לבצקת ולבנות תכנית טיפול הוליסטית להחזרת האיזון והבריאות השלמה.

אתם מוזמנים להכיר אותי ואת הטיפולים שאני מציע בקליניקה בקישור הבא או לפנות אלי ישירות בכל שאלה ובקשה באמצעות כתובת האימייל: yarivkal@gmail.com או בטלפון הנייד: 052-2496551 וביחד נצעד לקראת ריפוי והחלמה.