דיאטת ניקוי רעלים סינית

דיאטת ניקוי רעלים סינית – ניקוי גוף מרעלים באביב

בימים בהם החורף מפנה את מקומו לאביב, תחושת התחדשות וחיים ממלאה את העולם. השמש מחממת את האדמה, הפרחים פורחים בשלל צבעים והאוויר נמלא שירת ציפורים. בעוד החורף הוא זמן מצוין להתכנסות והפחתת פעילות, האביב הוא זמן להתחדשות, התחלות חדשות והתעוררות.

על פי הרפואה הסינית האביב הוא זמן מצוין לעבור ניקוי אביב סיני, ניקוי רעלים עדין לחידוש האנרגיה ושיפור הבריאות. השינויים בעונות השנה מזמינים אותנו לעבור שינוי גם כן ולהכין את הגוף ואת הנפש לעונה החדשה.

במאמר הבא תוכלו לקרוא עוד על העקרונות העומדים בבסיס דיאטת ניקוי רעלים סינית, לקבל המלצות לטכניקות ניקוי שונות כמו למשל דיאטת אורז לניקוי הגוף ולהיעזר ברשימת הנחיות ומזונות מומלצים לניקוי רעלים.

עקרון חמשת האלמנטים

על פי הפילוסופיה הסינית קיימים חמישה אלמנטים – עץ, אש, אדמה, מתכת ומים. העקרון מאחורי חמשת האלמנטים האלה מתאר את זרימת הצ'י ואת האיזון בין יין ויאנג. על פי עקרון זה, כל השינויים בעולם ובגוף מתרחשים בחמישה שלבים מובחנים. כל אחד מהשלבים האלה מקושר לזמן בשנה, אלמנט מהטבע וזוג איברים מאיברי הגוף.

מטפל שממליץ על ניקוי גוף אביב משתמש בעקרון זה על מנת לאבחן את מצבו הבריאותי של המטופל ולבנות תכנית ניקוי הכוללת מאכלים, עשבי מרפא ודיקור במקומות שונים בגוף לחידוש הצ'י ואיזון היין-יאנג בגוף.

הקשר בין ניקוי אביב רפואה סינית ואלמנט העץ

למי שמעוניין לעבור ניקוי רעלים אביב היא תקופת השנה המומלצת ביותר לתהליך, למרות שניתן לערוך את הניקוי גם בזמנים אחרים בשנה, על פי המוכנות האישית של האדם. האביב מיוצג על ידי אלמנט העץ ומקושר לכבד ולכיס המרה.

עבור מי שמעוניין בתהליך ניקוי הגוף מרעלים רפואה סינית ממליצה לעשות זאת בעונת האביב ולהתמקד באלמנטים שקשורים לעונה זו. אלמנט העץ, שאליו מקושרים כאמור הכבד וכיס המרה, משפיע על השרירים, המפרקים, העיניים והראייה.

הכבד מייצר אנזימים שמגבירים את כמות ואיכות הדם ועל ידי כך מסייעים להזין את כל התאים בגוף ולמנוע כאב כרוני, נזק עצבי, עוויתות ועוד. בריאות השרירים משפיעה על הראייה, הצוואר וגמישות הגוף, כמו גם על מערכת העיכול.

למרבה הצער, אנשים רבים לא מודעים לחשיבות של שמירה ותחזוק של בריאות הכבד עד שהם כבר לוקים במחלות שונות שמקושרות לבריאות כבד לקויה. כבד שאינו בריא עלול לגרום למגוון סימפטומים כמו נוקשות, כאב, עצירות, אלרגיות, פריחות ועצבנות. כיס מרה שאינו בריא ומאוזן עלול לגרום לחום, כאבים, אלרגיות, כאבי ראש, מתח, פריחות ודלקות.

בעולם המודרני החשיבות של שמירה על הכבד וכיס המרה גבוהה עוד יותר בגלל כמות המזהמים אליהם אנו נחשפים מהסביבה. הגוף סופג ומטפל ברעלים שונים שמגיעים מזיהום תעשייתי, מכוניות, מזונות מרוססים, חומרי פלסטיק, תרופות ועוד, לכן ניקוי כבד רפואה סינית הוא בעל חשיבות רבה בשמירה על בריאותנו.

ניקוי רעלים אורז תפריט והנחיות כלליות

האביב הוא זמן התחדשות וצמיחה וזהו זמן מצוין לטפל בגוף, להחזיר לו את האיזון הטבעי ולהניע את אנרגיית הצ'י. ניקוי רעלים עם אורז יכלול תפריט מזונות מצומצם, אך לא צום, שכן על פי הרפואה הסינית צום אינו מומלץ למערכת העיכול שזקוקה לפעילות רציפה.

חשוב לציין שניקוי רעלים זה מומלץ לאנשים בריאים ולמבוגרים בלבד ואינו מומלץ למי שחולה בסכרת, מחלות לב, מחלת כליות או למי שנמצאת בהריון או בתקופת הנקה. בכל מקרה מומלץ לעבור אבחון ולקבל הנחיות ממטפל מוסמך ברפואה סינית שיוכל להתאים את תפריט ניקוי הרעלים באופן אישי.

ניקוי רעלים עם אורז מלא, שייקים בריאים ועשבי מרפא יכול להביא לשינוי של ממש בתחושה הפיזית, בבריאות הכבד וכיס המרה וברמות האנרגיה בגוף. ניקוי רעלים אורז הוא נפוץ ביותר ברפואה הסינית ומהווה את הבסיס לבריאות טובה ואיתנה.

את האורז המלא יש להשרות במשך הלילה ולבשל יחד עם מאש, שהיא סוג של קטניה. במסגרת ניקוי רעלים אורז מלא ומש הם מזון בסיסי שניתן לאכול ללא הגבלה בבוקר, בצהריים ובערב. בדרך כלל בתהליך ניקוי גוף 12 יום הם זמן אידיאלי, אך ניתן לעשות את הניקוי גם בטווח של בין 7 ל-30 יום.

במסגרת ניקוי הגוף אורז יהיה המזון העיקרי, אך לא היחיד. עוד אלמנט שמקושר לאביב הוא הצבע הירוק ולכן במסגרת ניקוי הגוף אורז ישולב עם צריכה של מזונות ירוקים מהצומח כמו מלפפונים, שמיר, כוסברה, כרוב, חסה, סלרי, תרד וכדומה. מזונות אלה עשירים בכלורופיל ומסייעים לסילוק רעלים מהגוף.

ניקוי רעלים רפואה סינית יכלול לרוב תהליך מקדים של הפחתת מזונות כמו קפה, תבלינים חריפים, סוכר ובשר וצמצום כמות המזון בארוחות. במהלך הניקוי עצמו נמנעים לחלוטין ממזונות אלה וממזונות רבים אחרים שמכבידים על הכבד ומפריעים לניקוי הרעלים.

בנוסף לצריכת אורז ומש ניקוי רעלים דורש שתייה מרובה של מים , מיצי ירקות ותה צמחים, כמו גם הקפדה על מנוחה והימנעות מפעילות מאומצת. במהלך ביום הראשון והשני יתכנו תופעות לוואי שונות שקשורות להימנעות מחומרים מעוררים ולתהליך סילוק הרעלים מהגוף. בכל מקרה חשוב להיעזר באיש מקצוע בתהליך ולהתייעץ במקרים של תופעות לוואי, אי נוחות ותחושות לא טובות במהלך הניקוי.

בואו של האביב הוא הזמנות מצוינת לעבור תהליך ניקוי מרעלים לחידוש ואיזון האנרגיה בגוף. אם אתם חשים שהגיע הזמן להרגיש יותר טוב בגוף שלכם, לטפל בעצמכם ובבריאותכם ולקדם אורח חיים בריא וחיוני, אשמח לעזור לכם בתהליך.

אתם מוזמנים לקרוא עלי ועל ההסמכה שלי ברפואה סינית באתר או לפנות ישירות בכל שאלה ובקשה באמצעות כתובת האימייל: yarivkal@gmail.com או בטלפון הנייד: 052-2496551