אוסטאופורוזיס טיפול טבעי

אוסטאופורוזיס טיפול טבעי / רפואה סינית – כל המידע

השלד שלנו הוא המבנה שמחזיק את גופנו. הוא מורכב ממלאכת מחשבת של רקמות קשות וחזקות – עצמות ומפרקים, המחוברים זה לזה ולרקמות אחרות בגוף (סחוסים, רצועות, גידים ושרירים), באופן שמאפשר לנו להזדקף, לנוע ולפעול בעולם שסביבנו.
לעצמות השלד יש תפקיד חשוב נוסף בהגנה על איברים חיוניים ועל רקמות רכות. לדוגמא, הגולגולת מגוננת על המוח, וכלוב הצלעות מגן על איברי בית החזה.
לאורך חיינו, עצמות השלד חשופות למגוון רחב של לחצים, מכאניים ואחרים. מדי יום, הן אחראיות לנשיאת משקל הגוף – לעיתים קרובות בתוספת משקל של דברים שאנו מרימים או סוחבים; המפרקים נתונים ללחצים המופעלים עליהם בביצוע תנוחות שונות, סיבובים, הטיות ומימוש טווחי התנועה של האיברים השונים; עמוד השדרה, האגן והמפרקים מושפעים מהרגלי אורח חיים כגון ישיבה ממושכת, עבודה פיסית קשה, או עיסוק בפעילות ספורטיבית אינטנסיבית.
בנוסף על כל אלה, מתרחשים שינויים בגופנו, בין אם עקב מחלה, תזונה לא מאוזנת, צריכת חומרים מזיקים, חשיפה למזהמים, או פשוט, שינויים טבעיים המתחוללים עם ההתקדמות בגיל. כל השינויים הללו משפיעים על משק המינרלים בגוף, שיש לו חשיבות מכרעת בתהליכי בנייה ופירוק של תאי עצם.

ברפואה הסינית, מֵח העצם, שהוא הליבה הרכה שלה, אחראי על יציבותן וחוזקן של העצמות ומזין אותן, ולשלד שלנו יש תפקיד חשוב ביכולת שלנו לבטא ולממש את עצמנו. כאשר השלד חזק, הוא תומך בהגשמה האישית וכשהוא חלש, הוא מעכב בעדה ומגביל את יכולתנו לפעול ולהגשים את עצמנו.

מה זה אוסטאופורוזיס בראייה מערבית?

אוסטאופורוזיס (Osteoporosis) הוא רמה נמוכה של צפיפות עצם (המכונה גם דלדול עצם), שכרוכה בסיכון מוגבר לשברים. מצב זה הוא תוצר של חוסר איזון במינרלים. המינרל העיקרי עליו מדברים בהקשר של עצמות, הוא סידן, המרכיב העיקרי של העצם. כשאין מספיק ממנו, העצם הופכת ספוגית יותר, פריכה ושבירה.
לסידן יש יחסי גומלין עם מינרלים נוספים כגון זרחן, אבץ, בורון ומגנזיום, ועם ויטמינים כגון ויטמין די. כשנוצר מחסור בסידן, או כשהאיזון ביחסים בינו לבין מינרלים וחומרים אחרים מופר, הגוף מגיב בהפעלת מנגנונים היוצרים שרשרת תהליכים פיזיולוגיים, אשר פוגעים בצפיפות העצם ומדלדלים אותה, מה שנקרא גם "בריחת סידן".

טיפול מערבי באוסטאופורוזיס נשען על תוספי סידן, מגנזיום וויטמין די וכן, על תרופות שמתערבות במנגנונים הפוגעים בעצמות: מנגנונים שמוציאים סידן מהעצמות ומעבירים אותו לרקמות אחרות בגוף, ומנגנונים אחרים שאחראיים על ספיגת הסידן ועל שינועו אל העצמות.

אוסטאופורוזיס רפואה סינית

בעוד שהרפואה המערבית נוטה לראייה צרה וממוקדת מאד של הבעיה (ושל חולי ובריאות בכלל), באופן מנותק מהמטופל הסובל ממנה, הרפואה הסינית בוחנת אותה כתופעה הנובעת ממכלול רחב של גורמים, הקשורים במטופל הספציפי.
דוגמא קטנה לכך היא אופן ההסתכלות על אחת השאלות שמעסיקות מטופלים רבים, לגבי הקשר בין אוסטאופורוזיס וקפה. מחקרים מערביים שונים הראו, כי לקפאין יש השפעה שלילית על ספיגת סידן, אם כי, בהמשך הסיקו, כי מדובר על עניין זניח, כל עוד לא מדובר בצריכת כמויות חריגות של קפאין.
ברפואה סינית, הרגלי צריכת הקפאין של המטופל ייבחנו כחלק מהמזג הטבעי שלו (טמפרמנט), משאר הרגלי התזונה ואורחות החיים שלו, מחסימות או ליקויים תפקודיים אחרים מהם הוא סובל, מרמת וטיב האנרגיה שלו, ועוד.
הרפואה הסינית היא ממוקדת מטופל, ולא ממוקדת בעיה או מחלה. היא מתייחסת ל:

  • הרגלים ואורח חיים – תזונה, שינה, פעילות גופנית, ועוד.
  • סביבה – היקף החשיפה לזיהומים שונים, מאפיינים סביבתיים של שגרת החיים, כמו למשל שהייה ממושכת בחללים סגורים וממוזגים בתנאי תאורה מלאכותית לעומת שהייה בחוץ, חשיפה לאוויר ולשמש, וכד'.
  • איזון בין כיווני תנועה – מהפנים החוצה ומבחוץ פנימה. זוהי למעשה בחינה של התנועה האנרגטית, של האיזון בין האנרגיה שאנו משקיעים מתוכנו כלפי חוץ, לבין האנרגיה שאנו קולטים לתוכנו וגם, של איכות האנרגיה הזו.
  • מאזן כמותי של חומר (לדוגמא, מינרלים) – האם קיים עודף או חוסר בחומרים מסוימים.
  • מזג אישי, נטיות אישיות ותכונות אופי – אלה קובעות במידה רבה את אופן ההתנהלות של אדם ואת הרגליו.
  • נטיות גנטיות ומאפיינים פיסיים – אלה משפיעים על הסיכוי לפתח בעיות כאלה ואחרות ומסייעים לזהות מוקדי חוסר איזון בגוף.

מטפל ברפואה סינית מתבונן על האדם שמולו כעל מכלול שלם ולאחר תשאול ואבחון מקיפים שמתייחסים לכל הגורמים הללו, יכול להסיק מסקנות לגבי כל ההיבטים הכרוכים ברמה התפקודית שלו ובמידת החוסן והבריאות שלו: הצ'י (אנרגיית החיים), הג'ינג (טיב והרכב החומר ממנו אדם בנוי), המאי (רשת המרידיאנים, ערוצי האנרגיה הפרוסים לאורכו ולרוחבו של הגוף), ועוד.
בסוף תהליך האבחון, הוא יתאים למטופל עם אוסטאופניה טיפול טבעי, או טיפול טבעי באוסטאופורוזיס, שתפור בדיוק לצרכיו ולמאפייניו האישיים. הטיפול עשוי (אך לא חייב) לכלול דיקור, המלצות לשינוי בהרגלי חיים מסוימים, הנחיות לביצוע תרגילים פיסיים, לתרגול נשימות ומדיטציה, או לנטילת תרופות טבעיות לאוסטאופורוזיס שנשענות על המלצות תזונתיות ועל צמחי מרפא.
המשותף לכל כלי הריפוי הללו הוא, שהם מעניקים תמיכה לגוף ולנפש כאחד, פועלים עמם בסינרגיה, מעוררים ומעודדים את הגוף להפעיל את מנגנוני הריפוי הטבעיים שלו, ולעולם אינם פועלים נגדו.
הטיפול מתמקד בשורש הבעיה, ולא רק בביטויים החיצוניים שלה ותמיד ניתן מתוך נקודת מבט של השבת האיזון שהופר אל כנו, של השלמת חסרים וסילוק עודפים (חומריים, אנרגטיים, או תנועתיים).

שמי יריב כליף ואני מומחה לרפואה סינית עם שנות הכשרה וניסיון רבות. בטיפול אני משלב בין כלי ריפוי רבים ומגוונים, אותם אני מתאים לכל מטופלת ומטופל בדיוק לפי צרכיהם ומתוך הקשבה מלאה להעדפותיהם ולקצב האישי שלהם.

למידע נוסף ולתיאום פגישה, צרו קשר:

בטלפון: 052-249-6551 |  באימייל: yarivkal@gmail.com  | או בהשארת פרטים כאן, ואחזור אליכם