טיפולי פוריות טבעיים

​טיפולי פוריות טבעיים – כל המידע על טיפול טבעי בפוריות

בעיות פוריות הופכות נפוצות יותר ויותר בעשורים האחרונים, ככל שקצב החיים שלנו הופך קדחתני ותזזיתי יותר, שעות העבודה מתארכות, הגבולות בין הבית לעבודה הולכים ומיטשטשים, המתח הנפשי גובר וזוגות מתחילים להביא ילדים בגיל מאוחר יותר.

ישנם מקרים בהם מאובחנת בעיה רפואית כגון אֵנדומטריוזיס, אדֵנומיוזיס, שחלות פוליציסטיות, ואחרות אצל נשים, או מחלות גנטיות או זיהומיות, בעיות מבניות או הורמונליות, באשכים או בצינורות הזרע אצל גברים, אשר הרפואה המערבית מטפלת בהן באמצעים תרופתיים, הורמונליים ולעיתים, כירורגיים.
אך בחלק בלתי מבוטל מהמקרים, גם לאחר ששני בני הזוג עברו את כל הבדיקות הרפואיות האפשריות, עדיין לא מוצאים סיבה לקושי שלהם להרות ולכאורה, הכל תקין.
כיום ידוע, שלחץ וסטרס נפשי לבדם, עלולים להכשיל ניסיונות כניסה להריון או החזקת הריון. המתח יכול להיגרם מסיבות שונות, החל מאורח חיים תובעני ולחוץ עתיר פעילויות וגירויים, חוסר במנוחה, בשינה ובזמן להירגעות, תזונה בלתי מאוזנת, קשיים בזוגיות, חשש מעצם ההיריון או מהפיכה להורים. על הסטרס ההתחלתי מוסיף ונערם לחץ נוסף, שהולך ומתעצם ככל שהמאמצים להרות נמשכים יותר וכרוכים ביותר טיפולים ולעיתים, גם בהוצאות כספיות בלתי מבוטלות.
למעשה, השורה התחתונה של כל זה, היא חוסר איזון: עודף או מחסור באנרגיה, בתנועה אנרגטית ובחומרים וזוהי נקודת המוצא של הרפואה הסינית, בכל הנוגע לבעיות פוריות, ולבריאות וחולי באופן כללי.

כיצד פועל טיפול טבעי בבעיות פוריות?

הטיפול הטבעי פועל בהלימה מוחלטת עם הגוף ולעולם אינו פועל נגדו. כל הטכניקות הטיפוליות הטבעיות מכוונות לשחרר ולסלק עודפים ולמלא חסרים, על ידי המרצת מנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף, תוך סיוע מבחוץ, באופן שאינו פוגע בשלמות הרקמות או מכניס לגוף חומרים מזיקים, רעלים, או כימיקלים.
ברפואה הסינית – אחת הדיסציפלינות העתיקות ביותר של ריפוי טבעי, רואים את המחלה או הבעיה כסימן להפרת האיזון במארג השלם, שהוא המטופל. בעיה או מחלה לעולם אינה עומדת בפני עצמה והיא תמיד מושפעת מתהליכים המתרחשים בכל הגוף וגם בנפש. כך למשל, מטפל ברפואה סינית שניגש לאבחון וטיפול בבעיות פוריות, לא יתמקד רק במערכת הרבייה של המטופלת או המטופל, אלא יחפש את מקור הבעיה גם בכליות, בטחול, בכבד, ובלב – ארבעה איברים בעלי השפעה מכרעת על מערכת הרבייה.
האבחון והטיפול נעשים מתוך התייחסות לכל היבטי החיים של המטופל ולא רק לגופו או לאיבר בודד, ותכנית הטיפול היא תמיד אישית, מאד ספציפית, מותאמת לכל מטופלת ומטופל בהתאם לצרכיהם ומתוך התחשבות בנטיותיהם ויכולותיהם, ואף יכולה להשתנות עבור אותו מטופל בין טיפול אחד למשנהו.
התכנית נבנית לאחר אבחון מקיף ומעמיק, שמבוצע הן על ידי תשאול לגבי כל היבטי החיים של המטופל והן על ידי בדיקה פיסית של סממנים בדופק, בעור, בריריות, בלשון, בציפורניים ועוד, המציירים עבור המטפל תמונה מלאה לגבי מצב המטופל ומסייעים לו לזהות עודף או חוסר בחום, בלחות, ובסוגים שונים של אנרגיה.
תכנית טיפולית על פי הרפואה הסינית מורכבת מכמה כלים:

  • דיקור סיני, שידוע כבעל השפעה גדולה מאד בנושאי פוריות ואף מומלץ על ידי רופאים מערביים עבור נשים הנמצאות בטיפולי פוריות.
  • הנחיות תזונתיות.
  • טיפול בצמחי מרפא.
  • תרגול גופני מתון להמרצת הדם ולהזרמת אנרגיה כגון טאי-צ'י, צ'י-קונג, יוגה ותרגילי מדיטציה ונשימות.
  • המלצות לגבי זמני מנוחה ופעילות.
  • המלצות להימנעות מצריכת חומרים מסוימים או צמצום צריכתם.

יריב כליף – מטפל ותיק ומנוסה ברפואה סינית

שמי יריב כליף והתחלתי את דרכי כמטפל משנת 2003. אני מעמיד לרשותכם שנות הכשרה ארוכות ומגוונות וניסיון טיפולי עשיר ורחב. לאורך הקריירה שלי, בנוסף להכשרתי ברפואה הסינית, המשכתי ללמוד ולהתמקצע בטכניקות טיפוליות גם מעולם הרפואה המערבית (רפואה פנימית, אורטופדיה, ילדים), גם מעולם הרפואה המשלימה (שיאצו) וגם מעולם הנפש (אימון הווייתי, הונה).
אלה מאפשרים לי לשלב כלים רבים לאבחון, טיפול וריפוי ולהתאימם באופן מדויק לכל מטופלת ומטופל לפי צרכיהם ומתוך הקשבה מלאה להעדפותיהם ולקצב האישי שלהם.

אם החלטתם לצאת למסע המופלא של הבאת ילד לעולם ואתם מעוניינים לחזק ולתמוך בתהליך עוד לפני תחילתו, או שנתקלתם בקשיים ואתם נמצאים בתחילתם או בעיצומם של תהליכי פוריות, אני מזמין אתכם לתאם איתי פגישת יעוץ ואבחון.

למידע נוסף ולתיאום פגישה, צרו קשר:

בטלפון: 052-249-6551 |  באימייל: yarivkal@gmail.com  | או בהשארת פרטים כאן, ואחזור אליכם