מהי דלקת בבלוטת הערמונית (פרוסטטיטיס)?

בלוטת הערמונית היא בלוטת מין אצל הגבר אשר נמצאת מתחת לשלפוחית השתן ומאחורי צינור השופכה (שמוביל שתן מהשלפוחית לשופכה). תפקידה של בלוטת הערמונית הוא לייצר את נוזל הזרע בגוף הגבר.

דלקת בבלוטת הערמונית, נקראת גם פרוסטטיטיס (Prostatitis), היא מחלה אשר גורמת לכאבים בהטלת שתן, כאבים באגן וכאבים לאחר שפיכת זרע אצל גברים.

ישנם מקרים בהם הדלקת בבלוטת הערמונית היא דלקת חריפה אך חד פעמית, לרוב עקב זיהום חיידקי. דלקת זו נקראת פרוסטטיטיס אקוטי, והיא ניתנת לריפוי בטיפול אנטיביוטי.

לצערנו, ברוב המקרים אין מדובר במקרה נקודתי ממקור חיידקי ובהרבה מקרים הפרוסטטיטיס, גם אם החלה ממקור חיידקי, הופכת כרונית ומתבטאת בכאבים שחוזרים על עצמם לאורך זמן, באופן רציף או בגלים. מצב רפואי זה נקרא פרוסטטיטיס כרוני והוא מורכב יותר לאבחון והן לטיפול, אך מניסיוני בטיפול בגברים הסובלים מפרוסטטיטיס כרוני בקליניקה, אני יכול להבטיח שהטיפול הטבעי בפרוסטטיטיס כרוני מסייע לריפוי הדלקת, הקלה בכאבים ואיזון האיזור וחיזוקו לטווח ארוך.

ניתן לקרוא בהרחבה לגבי פרוסטטיטיס כרוני והטיפול הטבעי בפרוסטטיטיס כרוני כאן

קיים סוג נוסף, נדיר יותר, של פרוסטטיטיס והוא פרוסטטיטיס ללא תסמינים (Asymptomatic inflammatory prostatitis). במקרים אלו של דלקת ערמונית א-תסמינית החולה אינו סובל מתסמינים כלל והדלקת בערמונית מתגלה במקרה עקב בדיקות דם, שתן או ביופסיה של הערמונית.

חשוב לציין כי דלקת בבלוטת הערמונית, פרוסטטיטיס, אינה מצב של ערמונית מוגדלת שנקרא פרוסטיטיס. לקריאה בהרחבה על ערמונית מוגדלת-  לחצו כאן

דלקת בערמונית (פרוסטטיטיס) תסמינים

לפרוסטטיטיס סימפטומים שונים אשר תלויים בסוג הדלקת בערמונית וסוג הפרוסטטיטיס שאובחן.

כאמור, החלוקה העיקרית במקרה של פרוסטטיטיס היא לדלקת ערמונית אקוטית (חיידקית) לעומת דלקת ערמונית כרונית (פרוסטטיטיס כרוני) שאינה חיידקית לרוב, והיא הסוג הנפוץ יותר בקרב גברים.

הסימפטומים לפרוסטטיטיס משתנים מסוג אחד לשני וגם משתנים בין גבר אחד לאחר.

בפרוסטטיטיס תסמינים נפוצים יהיו, בין היתר:

  • כאבים בהטלת שתן
  • קשיים במתן שתן
  • כאבים באגן ובפלג הגוף התחתון (בטן תחתונה, מפשעה, גב תחתון)
  • כאבים בפליטת זרע
  • תחושה "מציקה" או אי נוחות באיזור האשכים ובקצה הפין
  • קושי להגיע לזקפה
  • חום (לרוב יופיע כשהדלקת אקוטית וממקור חיידקי)
  • הגדלה של הערמונית ורגישות למגע בבדיקה (בעיקר בפרוסטטיטיס אקוטי ממקור חיידקי)

חשוב לציין כי בפרוסטיטיס כרוני התסמינים לעיל יופיעו ללא חום ויחזרו על עצמם לסירוגין במשך מספר חודשים (בעיקר כאבים בשפיכת זרע, כאבים בהטלת שתן ובאגן)

מה זה פרוסטטיטיס אקוטי?

כאשר מדברים על דלקת ערמונית אקוטית (Acute bacterial prostatitis) מדברים על מצב של דלקת ערמונית חריפה שנובעת מזיהום ממקור חיידקי. בפרוסטטיטיס אקוטי התסמינים של כאב בהטלת שתן או כאב בשפיכת זרע יצטרפו לתסמיני דלקת וזיהום כגון חום גבוה, חולשה, צמרמורות וכאבים בכל הגוף, כמו בשפעת.

חשוב לציין כי הסימפטומים לפרוסטטיטיס אקוטית מופיעים בבת אחת ובצורה חמורה עד כדי חום גבוה ולפיכך יש לגשת לטיפול רפואי ללא דיחוי לקבלת טיפול אנטיביוטי.

הגורמים לפרוסטטיטיס אקוטי

דלקת ערמונית אקוטית (חריפה) יכולה לפרוץ ללא סיבה ברורה ויכולה להיגרם מזיהום בפלג הגוף התחתון או חיידק שנדד לאיזור הערמונית.

גורמים אפשריים לפרוסטטיטיס אקוטי שנגרם מזיהום חיידקי הם:

  • זיהום כתוצאה משימוש בקטטר
  • זיהום של דרכי השתן שנדד לאיזור הערמונית
  • חיידקים מהמעי הגס שנוכחים בצואה ונדדו לערמונית (חיידקים כגון: E-Coli וקלבסיאלה

אבחון וטיפול בדלקת ערמונית ברפואה המערבית

כאשר מדובר בדלקת ערמונית אקוטית (פרוסטטיטיס אקוטי) ממקור חיידקי, האבחון קל יותר, משום שהתסמינים יופיעו בבת אחת ובאופן חריף ויכללו סימפטומים של דלקת חריפה כגון: חום, צמרמורות, כאבי גוף כמו בשפעת וכאבים חריפים במתן שתן או קושי במתן שתן.

חשוב עם זאת לציין כי ייתכן שיקח זמן לאבחון דלקת הערמונית משום שהתסמינים דומים לתסמינים של דלקת בדרכי השתן, ויש לשלול קודם לכן קיומו של זיהום בדרכי השתן.

אבחון דלקת ערמונית אקוטית נעשה לרוב באמצעות בדיקה פיזיולוגית של הערמונית, בדיקות דם, שתן ומשטח מהפרשת השופכה או משטח נוזל זרע.

במהלך האבחון יש לוודא שאין מדובר במחלות או מצבים רפואיים אחרים אשר הסימפטומים שלהם דומים לסימפטומים של פרוסטטיטיס. למשל: דלקת או זיהום בדרכי השתן, דלקת בכליות, סרטן הערמונית וערמונית מוגדלת.

הטיפול המערבי הקלאסי בדלקת ערמונית חריפה הוא טיפול אנטיביוטי שמטרתו לחסל את הזיהום החיידקי, אולם חשוב לעקוב אחרי מהלך ההחלמה כדי לוודא שהדלקת לא תחזור על עצמה (כפי שארחיב בהמשך).

במקרים חמורים של דלקת ערמונית אקוטית ממקור חיידקי ייתכן כי החולה יאושפז לצורך קבלת טיפול אנטיביוטי תוך ורידי.

כאשר מדובר בדלקת ערמונית כרונית (פרוסטטיטיס כרוני), שאינה ממקור חיידקי בהכרח, האבחון והטיפול מורכבים יותר.

דלקת הערמונית – טיפול טבעי ברפואה הסינית

הטיפול הטבעי בדלקת הערמונית באמצעות הרפואה הסינית הוא טיפול מעמיק ויעיל אשר מניסיוני מצליח להשיג הקלה, ריפוי ושמירה על איזון ובריאות החולה בפרוסטטיטיס לטווח ארוך.

הטיפול הטבעי בפרוסטטיטיס באמצעות רפואה סינית הוא טיפול שמשלב דיקור סיני ובמקרה הצורך גם צמחי מרפא והמלצות הקשורות לתזונה ואורח חיים, בעיקר כשהמקור אינו חיידקי ויש חשש לפרוסטטיטיס כרוני. כלומר יש חשש שהמחלה חוזרת או תחזור על עצמה.

הרפואה הסינית מציעה טיפול מעמיק שיורד לשורשי המחלה ומטפל בגורמים לה ולא רק בסימפטומים. זו הסיבה שהטיפול הטבעי בפרוסטטיטיס באמצעות רפואה סינית הוא טיפול מומלץ ויעיל הן במקרים של דלקת ערמונית אקוטית והן במקרים של דלקת ערמונית כרונית.

על פי הרפואה הסינית, במקרה של דלקת ערמונית חריפה נראה בבדיקת דופק ואבחון לשון סימנים לרעילות וחום בגוף. מהלך הטיפול הטבעי בפרוסטטיטיס אקוטי נועד לרפא את הדלקת, להשיג הקלה בכאבים ובתסמינים וכן נועד לתמוך בגוף במקביל או לאחר הטיפול האנטיביוטי.

היתרון הגדול בטיפול הטבעי בפרוסטטיטיס באמצעות דיקור ורפואה סינית הוא בכך שהדיקור מסייע לסלק חום ורעילות מהגוף על מנת שלא יתקעו באיזור המחמם התחתון ויובילו ליצירת לחות חמה ותקיעות דם באיזור, מצב שכיח שאנו רואים בקליניקה במקרים של דלקת ערמונית שהפכה לדלקת ערמונית כרונית (פרוסטטיטיס כרוני).

כשדלקת הערמונית הופכת לדלקת ערמונית כרונית

במקרים בהם מדובר בפרוסטטיטיס אקוטי המקור הוא לרוב חיידקי והטיפול האנטיביוטי מועיל, אך חשוב לציין כי המחלה עשויה לחזור ולהפוך לפרוסטטיטיס כרוני

מניסיוני בקליניקה, מצב של דלקת ערמונית, גם דלקת ערמונית חיידקית, עשוי בהחלט לחזור על עצמו, בעיקר בתקופות של סטרס ומאמץ, ולפיכך מומלץ להקפיד על הטיפול האנטיביוטי וגם אם מדובר בפעם ראשונה שהדלקת בערמונית פורצת, לבוא לטיפול טבעי באמצעות רפואה סינית.

כאשר דלקת ערמונית הופכת לדלקת ערמונית כרונית, הטיפול האנטיביוטי לא תמיד פותר את הבעיה ולצערנו עקב שימוש חוזר אף מחליש את הגוף. לפרוסטטיטיס כרוני יש גם היבטים נפשיים לא פשוטים. התמשכות הכאבים והתסמינים מעוררים בושה, מייצרים תסכול רב אצל חולים בפרוסטטיטיס כרוני ופוגעים באיכות החיים ובתפקוד המיני.

להרחבה על דלקת ערמונית כרונית (פרוסטטיטיס כרוני) ועל הטיפול הטבעי בפרוסטיטיס כרוני ניתן לקרוא כאן.

 

סיכום – הטיפול הטבעי בדלקת הערמונית (פרוסטטיטיס)

מחלת הפרוסטטיטיס, דלקת בערמונית, היא מחלה לא נעימה וכואבת שעשויה להיות חריפה ומסוכנת, ולפיכך מחייבת גם אבחון וטיפול רפואי.

חשוב לי לומר כי למחלה היבטים נפשיים אשר מקשים על גברים לשתף ולטפל לעומק במחלה משום שהסימפטומים, ובעיקר תסמינים של כאבים בשפיכת זרע, מפריעים לתפקוד מיני תקין, ומעוררים הרבה בושה.

אם אתה חולה בפרוסטטיטיס או חלית במחלה לאחרונה אני ממליץ לבוא לטיפול טבעי בדלקת הערמונית באמצעות רפואה סינית. מניסיוני, גם לאחר סיום האנטיביוטיקה או במקביל אליה, כדאי לחזק את המערכת החיסונית, לאזן את תפקוד הערמונית ותפקוד מרידיאנים בגוף הקשורים למחמם התחתון כך שהדלקת בערמונית לא תחזור על עצמה.

הטיפול בפרוסטטיטיס באמצעות דיקור סיני, ובמקרה הצורך גם צמחי מרפא והמלצות תזונה יסייע לריפוי טוב יותר של הדלקת ויאפשר לנו להחזיר את המערכת החיסונית ואת הערמונית לאיזון כדי שהדלקת לא תהפוך לדלקת ערמונית כרונית.

אני מזמין אותך ליצור קשר להתייעצות ללא כל עלות,

ומאחל לך בריאות שלמה,

יריב.