חיידק הליקובקטר טיפול טבעי

חיידק הליקובקטר – תסמינים וטיפול טבעי אלטרנטיבי

בעבר מדענים ורופאים לא האמינו שקיים חיידק שיכול לשרוד בתנאי הסביבה החומציים של הקיבה האנושית. אך למרבה הצער, חיידק ההליקובקטר פילורי הצליח במקום בו אחרים נכשלו והוא אחד החיידקים היחידים שמצליחים לא רק לשרוד בקיבת האדם, אלא גם למרר את חייו לא מעט.

נוכחות החיידק בקיבה מקושרת לסוגים שונים של מחלות ובעיות עיכול כמו אולקוס (כיב), דלקת רירית הקיבה ובמקרים מסוימים אף סרטן הקיבה. למי שסובלים מזיהום של חיידק הליקובקטר טיפול טבעי אצל מטפל מוסמך יכול לסייע בהפחתת העומס החיידקי בקיבה, לתרום לחיזוק מערכת העיכול ולשיפור ההרגשה הכללית.

מה זה הליקובקטר פילורי

הליקובקטר פילורי הוא סוג של חיידק שיכול להיכנס לגוף האדם ולחיות במערכת העיכול. הוא עשוי להיות בלתי מזיק במשך שנים רבות עד לרגע בו הוא עלול לגרום להופעת כיבים בדפנות הקיבה או בחלק העליון של המעי הדק.

זהו חיידק נפוץ למדי שנמצא בגופם של כשני שליש מהאוכלוסייה הכללית ובמקרים רבים אינו גורם להופעת סימפטומים כלל. אם זאת, ישנם מקרים בהם ניתן לזהות את נוכחות החיידק במערכת העיכול על פי תסמינים שונים.

המצב הרפואי הנפוץ ביותר שמקושר לזיהום הנגרם מחיידק ההליקובקטר פילורי הוא אולקוס, או בשמו הרפואי – כיב. חלק מהתסמינים המעידים על התפתחות כיב כוללים תחושת נפיחות בבטן, בחילות, הקאות, אובדן תאבון או סלידה מאוכל וירידה במשקל. יש אף מקרים בהם דווח על קשר בין הליקובקטר כאבי גב או כאבי צוואר. במקרים חמורים יותר יופיעו כאבי בטן חריפים, קשיים בנשימה, סחרחורת ועייפות קיצונית.

ישנם כמובן גורמים נוספים שעלולים להשפיע ולהחמיר את התפתחות הכיב בקיבה ולכן במקרה של זיהום מחיידק הליקובקטר טיפול אלטרנטיבי יציע פתרונות משלימים שקשורים גם להפחתת גורמי סיכון נוספים כמו עישון, מאכלים חריפים וצריכת אלכוהול מופרזת.

ראוי לציין גם את החיידק בעל השם הדומה, קמפילובקטר. זהו חיידק נפוץ מאוד שנמצא בצואה של בעלי חיים ועלול לעבור לבני אדם ולגרום למחלות מעיים ובעיות עיכול. ברוב המקרים של זיהום מחיידק קמפילובקטור טיפול טבעי, שתייה מרובה של מים ומנוחה יכולים לעזור ואין צורך בטיפול חריף יותר.

גורמים להיווצרות זיהום מהליקובקטר פילורי

על אף שהחוקרים מסכימים היום שחיידק ההליקובקטר אכן יכול לשרוד בתנאים החומציים של הקיבה ומכירים בהשפעתו המזיקה על הבריאות, הם עדיין אינם יודעים מספיק על איך הוא עובר מאדם לאדם. ככל הנראה יש קשר בין חוסר שמירה על היגיינה, אי שטיפת ידיים ושימוש בכלים משותפים לבין הגברת אחוזי ההדבקה.

לאחר ההדבקה, החיידק חודר לתאי השכבה הרירית המרפדת את הקיבה ומייצר בהם סביבה בסיסית שמנטרלת את החומציות. תאי דופן הקיבה הפגועים נחלשים ומאבדים את ההגנה מפני השפעות החומצה שבקיבה והגירוי שנוצר בעקבות פעילות החיידק גורמת להתפתחות כיבים.

הליקובקטר טיפול טבעי על פי הרפואה הסינית

על אף חוסר הנוחות הפיזית והסכנות להתפתחות מחלות קשות עקב זיהום מחיידק הליקובקטר פילורי בקיבה, הטיפול בחיידק יכול להיות פשוט יחסית ולא פולשני. ישנם אנשים שבוחרים בטיפול קונבנציונלי להשמדת החיידק, ישנם כאלה הבוחרים בשיפור המצב על ידי טיפול אלטרנטיבי וישנם כאלה המשלבים בין השניים.

הרפואה הקונבנציונאלית מטפלת בחיידק ההליקובקטר פילורי על ידי שילוב של מספר סוגים שונים של אנטיביוטיקה ונוגדי חומציות על מנת להכחיד את החיידק. אך מערכת העיכול משגשגת בזכות חיידקים טובים ומועילים שנמצאים בה והאנטיביוטיקה עלולה לפגוע בחיידקים אלו ולהחליש את מערכת העיכול ואת יכולתה להתמודד עם זיהומים.

במקרה של חיידק בקיבה טיפול טבעי כמו דיקור, מעבר לתזונה מאוזנת יותר וצמחי מרפא הוכחו כטיפולים יעילים שמפחיתים את העומס החיידקי בקיבה בפני עצמם או כטיפול משלים לטיפול הקונבנציונלי.

האבחון יכול להתבצע אצל רופא או אצל מטפל מיומן שידע לזהות את הסימנים המעידים על המחלה או הזיהום. לאחר מכן יתאים המטפל את הטיפול המתאים לחיזוק מערכת העיכול והחזרת האיזון הטבעי לגוף.

לעיתים יבחר המטפל בשילוב של כמה שיטות טיפול כמו טיפול תזונתי, טיפול בדיקור וטיפול בצמחי מרפא. המטפל ישאף לאזן את רמת החומציות בקיבה ולחזק את המערכת החיסונית כך שתוכל להילחם בחיידק.

על פי הרפואה הסינית תזונה היא חלק מרכזי בטיפול בהליקובקטר והיא מותאמת אישית על ידי המטפל על פי האבחון האישי. להלן מספר מזונות מומלצים שיכולים לסייע בטיפול:

  • קינמון: ניתן להוסיף קינמון לתה ולחליטות וגם להוסיפו כתבלין לתבשילים ולהנות מיתרונות כפולים – גם טעם נפלא וגם סיוע במניעת התפתחות של חיידק הליקובקטר פילורי.
  • אורגנו: זהו צמח תבלין שידוע בהשפעותיו האנטי-דלקתיות החזקות והוא נמצא יעיל גם בטיפול במקרים של כיבים. ניתן לשתות חליטה מהצמח או לקנות אותו בתצורת תמיסה, שמן או כמוסות.
  • שום: שום הוא מזון אנטי דלקתי עוצמתי ולכן יש להוסיף אותו לתזונה רק אחרי התייעצות עם המטפל ובמקרים בהם אין כיב פעיל.

כאמור, ישנם מזונות שגורמים לגירוי והחמרת התסמינים של כיב קיבה הנגרם מחיידק הליקובקטר פירות מסוימים, מאכלים חריפים, אוכל מעובד ועוד ויש לצמצם עד כמה שאפשר את הצריכה שלהם.

אם בדיקה רפואית מצאה כי יש לכם חיידק הליקובקטר או שאתם סובלים מתסמינים המקושרים לחיידק זה כמו כאבי בטן, נפיחות, אובדן תאבון וכדומה, לרפואה הסינית יש כלים לעזור לכם. במסגרת הטיפול בקליניקה אוכל לאבחן את מצבכם הבריאותי ולהתאים טיפול משלים שיסייע לכם בתהליך הריפוי ובהחזרת האיזון לגוף ושמירתו לאורך זמן. 

אתם מוזמנים לקרוא על סוגי הטיפולים אותם אני מציע באתר או לפנות אלי ישירות בכל שאלה ובקשה באמצעות כתובת האימייל: yarivkal@gmail.com או בטלפון הנייד: 052-2496551 וביחד נמצא את הנתיב הטיפולי המתאים ביותר עבורכם.