טיקים בעין: גלגול עיניים אצל ילדים, סיבות וטיפול טבעי

הטיקים הם התכווצויות של שרירים חוזרות ונשנות, היוצרות תנועה או קול שהם בלתי רצוניים, המגיעים ללא כל התראה מראש. תופעת הטיקים נחלקת לשניים, טיקים תנועתיים אשר עלולים להופיע בכל אחת מקבוצות השרירים בגוף האדם, אם כי במקרים של טיקים בעיניים כמובן תהיה מעורבות של שרירי הפנים שעלולים להשפיע על העפעפיים, כגון מצמוץ, גלגול עיניים, עוויתות עיניים וכדומה. וישנם טיקים קוליים המבוססים על חזרתיות בלתי רצונית ובלתי נשלטת של קולות.

בדרך כלל מופיעים לראשונה טיקים, גלגול עיניים, מצמוץ וכן הלאה, בגילאי הילדות, אם כי הם עלולים להופיע בכל גיל. גלגול עיניים אצל ילדים ושאר סוגי הטיקים בעיניים הם יותר שכיחים ממה שרוב האנשים חושבים. למעשה עד 12% מהילדים יחוו טיק בעין. הגיל השכיח ביותר בו מופיעים טיקים בעיניים בקרב ילדים הוא 6-8 שנים, כאשר הסבירות להופעת התופעה אצל בנים היא גבוהה יותר משמעותית מאשר אצל בנות.

 

טיקים בעיניים-סיבות וגורמים עיקריים 

הסיבה העיקרית להופעת הטיקים עדיין אינה וודאית באופן מלא. יש להניח כי גורמים תורשתיים מהווים חלק מרכזי, אולם יש ילדים ומבוגרים אשר מפתחים את התופעה הזו גם אם הוריהם ובני משפחתם לא סבלו מאותה הבעיה. כך או כך, גורמים אשר עשויים להחמיר את היקף הבעיה ועוצמתה הם עייפות, חרדות, מתחים וכן הלאה. זאת ועוד, טיקים בעיניים אצל ילדים עשויים להיות מקושרים להפרעות קשב וריכוז, חרדות, מתח, צריכת קפאין גבוהה, הפרעה כפייתית קומפולסיבית ועוד.

סטרס בקרב ילדים יכול לנבוע מחשיפה יתרה למסכים, מצבי לחץ או חוסר איזון בשגרה המעניקה ביטחון, כמו בתקופת החופש הגדול. כמו כן, הטיקים יכולים להיגרם עקב טראומה אשר עשויה להיות בשל חוסר הצלחה להתגבר על הצקה, סרט מפחיד, משחק מחשב לא מותאם וכן הלאה. לא תמיד המבוגרים יכולים להבחין ולייחס לכך משמעות, אבל זה אכן יכול להשפיע באופן עמוק ומשמעותי על הילד ובכך לגרום לו לפתח טיקים. 

 

טיקים בעיניים-טיפול

במרבית המקרים טיקים המופיעים בעיניים בגילאי הילדות עשויים להשתפר ואף לחלוף מעצמם כעבור מספר שבועות או חודשים בודדים. טיקים שמופיעים לעיתים רחוקות אינם יפריעו לתפקוד היומיומי ולשגרת אורח החיים של הילד, לכן במקרים הללו המטופלים ימנעו מלהגיע אל טיפול. אולם, במצבים בהם יהיו טיקים בעין שמאל וגם טיקים בעין ימין שהם חמורים ובעלי תדירות גבוהה, זה יקשה על התנהלות האדם הסובל מהם, כמו כן עשוי לגרום לירידה בביטחון העצמי במהלך שהות בחברה.

לכן הדבר הראשון שניתן לעשות הוא לגלות הבנה לאדם הסובל מטיקים, בפרט אם מדובר בילדים. כמו כן, מומלץ לא לייחס בעיה זו למשהו שלילי ובוודאי לא להפגין כעס כלפי הילד. למעשה האתגר הגדול ביותר הוא להביא את הילד למצב רוגע וליצור לו סביבה מלאת שלווה עבורו, שיכולה לסייע לו לשפר את המצב. 

על פי הרפואה הסינית ניתן לטפל בבעיה באמצעות מספר דרכים, כגון, צמחי מרפא סיניים, דיקור סיני ועוד. כמו כן, ניתן ורצוי לשלב תפריט תזונה מסודר, הרגלי אכילה נכונה, פעילות גופנית וכן הלאה. המטרה העיקרית היא לראות את התמונה המלאה ולטפל בגוף באופן הוליסטי, שיעבוד בצורה חיובית על גוף ונפש יחד. 

דיקור סיני הוא שיטת רפואה סינית מסורתית הכוללת החדרת מחטים דקות לנקודות ספציפיות בגוף. דיקור סיני פועל על ידי גירוי נקודות ספציפיות בגוף כדי להחזיר את זרימת הצ'י (אנרגיה) ולהביא לאיזון למערכות הגוף. כוחה של הרפואה הסינית מתגלה כל יום מחדש כמסייע בהקלה ובריפוי בצורה עמוקה וארוכת טווח. הן במקרים של מחלה או בעיה מתמשכת והן במקרים של פציעה, בעיה ספציפית וכן הלאה. 

אם הגעתם לכאן עקב טיקים המטרידים אתכם או את ילדכם בתפקוד בחיי היום יום, אז אתם נמצאים במקום הנכון. אני יריב כליף, מטפל ברפואה הסינית לכל המשפחה בקליניקה השופעת קסם ושלווה וממוקמת ברמת גן. אני אוכל לסייע וללוות אתכם בדרך של ריפוי והחלמה אל עבר חיים בריאים וחיוניים יותר. 

אל עולם הטיפול, נכנסתי בשנת 2003 ומאז אני מטפל מוסמך ברפואה סינית המשלבת בתוכה שיאצו, שונישין (דיקור יפני לילדים ללא מחטים) וכן מדריך לטאי-צ'י, צ'י קונג ומדיטציה. מטרת הטיפולים בקליניקה שלי, היא לטפל בשורש הבעיה ועל מנת לעשות זאת ולהעניק  למטופלים שלי ערך נוסף ופתרון הוליסטי מלא, ניתן לקבל גם ייעוץ תזונתי, צמחי מרפא (פורמולות סיניות), תרגילי גוף ונשימה ועוד אלמנטים של מודעות גוף ונפש. כמובן שהכל נעשה בהתאמה מלאה למצב הגופני והרפואי, וכן, להעדפה ולקצב האישי של המטופל. 

בהגעתכם לקליניקה, נערוך שיחת היכרות ובמהלכה אבצע תשאול מקיף על מנת לקבל תמונה מלאה אודות הכאב, המחלה והסימפטומים הגופניים שלכם. ניתן להגיע ולהיעזר בדיקור סיני עבור בעיות אורתופדיות, בעיות גניקולוגיות ואיזון הורמונלי לנשים, בעיות ומחלות בני הגיל השלישי, בעיות פנימיות ובעיות במערכת העיכול, בעיות כלליות כגון חיזוק מערכת החיסון, בעיות עור ומחלות ילדים .

אתם מוזמנים לצעוד אל עבר חיים בריאים ואיכותיים יותר, לקבלת ליווי להחלמה וריפוי צרו קשר בטלפון 052-2496551.