טיקים – טיפול טבעי ותרופות טבעיות לטיקים | מדריך מקיף

טיקים בהגדרתם הם התכווצויות שריר חוזרות ומהירות, היוצרות תנועה או קול לא רצוניים המגיעים בהתקפים, כאשר ביניהם יש פרקי זמן קצרים. תופעת הטיקים אמנם אינה בעלת השפעות על אורח החיים באופן קיצוני, אך היא עשויה להוביל למבוכה רבה אצל הסובלים ממנה, מכיוון שזה מקשה עליהם להשתלב בחברה, בפרט אצל ילדים. התכווצויות הללו מגיעות ללא התראה, ללא כל משמעות תפקודית, קשה להרגיע ולהסתיר אותן, לכן, נגרמת הרגשה של חוסר נוחות במהלך שהייה בחברה. 

כמו כן, ישנם טיקים תנועתיים אשר באים לידי ביטוי בתנודות גופניות קיצוניות אשר אינן ניתנות לשליטה וטיקים קוליים. שני הסוגים הללו נחלקים גם הם לפשוטים ומורכבים. כמו כן, ישנם טיקים זמניים אשר מופיעים כעיוותים שריריים ברגל, שהם שכיחים בקרב ילדי בית הספר. הטיקים הללו מופיעים במצבי לחץ ויכולים להיעלם באופן ספונטני לחלוטין. וכן, יש טיקים כרוניים שנמשכים לאורך מספר שנים ונגרמים עקב הפרעות נוירופסיכאטריות המתחילות לרוב בילדות, אשר עשויות להיעלם עם הזמן או להישאר באופן קבוע.

 

טיקים- טיפול טבעי

טיפול טבעי בטיקים מוצע כיום עבור הסובלים מטיקים במהלך חייהם, ומתאים בעיקר עבור ילדים אשר מתמודדים עם קשיים רבים בשל תופעה זו. הרפואה המשלימה טוענת כי התסמינים הרפואיים הם למעשה ביטוי של הנפש לסיטואציה נפשית מורכבת עמה האדם מתמודד. כמו כן, על פי הרפואה המשלימה, גוף האדם הינו יחידה אחת שלמה, וברגע שאחת המערכות או אחד האיברים יוצאים מאיזון, יש לכך השפעה על הגוף כולו. לאור זאת, הטיקים הם ביטוי ללחץ נפשי אותו האדם חווה.

זה לא מוחלט כי כל הסובלים מטיקים, חווים זאת רק מפני לחץ וסטרס, אולם אכן קיים קשר בין השניים. בשל כך, מגוון טיפולים טבעיים המתמקדים בנפש האדם, ברוגע ובמציאת האיזון הפנימי, כגון, דיקור סיני, תרופות טבעיות לטיקים וכן הלאה- יכולים לסייע ולהגיע להישגים מרשימים בפרקי זמן קצרים. 

היתרון העיקרי בטיפול טבעי עבור טיקים בקרב ילדים, הוא שמעצם היותו טבעי, הילדים מכניסים לגופם רכיבים שהם נטולי סיכון עבורם. כמו כן, הטיפול הטבעי מפחית מעט מהחששות של ללכת אל טיפול, בעיקר אצל ילדים בגיל צעיר אשר לא מבינים לעומק את משמעות הטיפול וההקפדה עליו. זאת מכיוון שאת הטיפולים הטבעיים ניתן לרוב לשלב בשגרת החיים היומיומית של הילד.

אני יריב כליף, מטפל ברפואה הסינית לכל המשפחה ויש לי את הכלים לסייע וללוות אתכם בדרך של ריפוי והחלמה אל עבר חיים בריאים וחיוניים יותר. הקליניקה שלי שופעת קסם ושלווה, וממוקמת ברמת גן. 

אני חלק מעולם הטיפול, כבר כ-20 שנה בהן אני מטפל מוסמך ברפואה סינית, שיאצו, שונישין (דיקור יפני לילדים ללא מחטים) וכן מדריך לטאי-צ'י, צ'י קונג ומדיטציה. כמו כן, על מנת להעניק למטופלים שלי ערך נוסף ופתרון הוליסטי, מלבד דיקור ושיאצו, בקליניקה שלי ניתן  לקבל גם ייעוץ תזונתי, צמחי מרפא (פורמולות סיניות), תרגילי גוף ונשימה ואלמנטים נוספים של מודעות גוף ונפש. כמובן שהכל נעשה בהתאמה מלאה למצב הגופני והרפואי, וכן, להעדפה ולקצב האישי של כל מטופל. 

בהגעתכם לקליניקה שלי, נערוך ראשית שיחת היכרות ותשאול מקיף על מנת לקבל תמונה מלאה אודות הכאב, המחלה והסימפטומים הגופניים שלכם.

אתם מוזמנים לצעוד אל עבר חיים בריאים ואיכותיים יותר, לקבלת ליווי להחלמה וריפוי צרו קשר בטלפון 052-2496551.