כחכוח בגרון: סיבות, טיפול טבעי לילדים ומבוגרים | כחכוחים כרוניים וטיקים

ילדים במגוון גילאים שונים חווים טיקים, אשר אצל מרביתם תופעה זו תחלוף ותיפתר לחלוטין לקראת גיל הבגרות. אולם, אצל אחרים התסמינים הללו ילוו אותם לאורך כל חייהם. קיים מנעד רחב של טיקים אפשריים, דרגות, חומרה ותדירות. 

 

כחכוח בגרון

טיקים קוליים השכיחים ביותר. טיקים בהגדרתם הם תנועות חזרתיות ונשנות ובלתי רצוניות, האדם עשוי להרגיש מעין דחף לבצע את הטיק ולאחריו בדרך כלל יחוש תחושת הקלה. אם כחכוחים בגרון הללו מופיעים ברמה ובתדירות מסוימת, הם עשויים להיחשב כחלק ממחלת הטורט. 

הטיקים נחלקים לשתי קבוצות עיקריות-

  1. טיקים תנועתיים אשר באים לידי ביטוי בתנועות של הגוף, עם מעורבות של איברים ומערכות שונים.
  2. טיקים קוליים המערבים את מיתרי הקול, שרירי הנשימה וחלל הפה אשר במהלכם נשמעים קולות שונים בלתי רצוניים. 

בכל אחת מהקבוצות הללו ישנה חלוקה נוספת לטיקים פשוטים או מורכבים.

חיכוך בגרון הוא מצב בו האדם מפיק חיכוך לא רצוני, אשר לעיתים מקביל לטיקים קוליים אחרים, כמו שיעול או אנחה. ייתכן שילוב עם טיקים קוליים פשוטים וגם ייתכן שילוב עם טיקים קוליים מורכבים כגון קללות או חזרתיות של מילים וכן שילוב של טיקים מוטוריים. 

 

כחכוח בגרון אצל ילדים

כאשר מתרחש כחכוח בגרון, ילדים החווים את זה לא מושפעים מכך באופן רפואי, אך מומלץ לשקול טיפול כיוון שהטיקים הללו עשויים להשפיע ולהקשות על תפקודם היומיומי. לעיתים הכחכוח בגרון עשוי להוביל למבוכה עבור הילד, במיוחד שמתרחש ללא הקשר לסיטואציה. כמו כן, ייתכן שייווצרו חששות מסיטואציות חברתיות בהן הכחכוח עשוי למשוך תשומת לב לא רצויה ועקב כך, פגיעה בדימוי העצמי.

 

כחכוח בגרון- סיבות

בשל כך, כאשר הילד חווה כחכוח כרוני בגרון, ההורים עוקבים אחר הטיקים הללו על מנת להבין אם הם חולפים או נהיים פחות שכיחים במשך הזמן, או מתגברים ונהיים כרוניים. יש כאלה שמחליטים שכיוון והטיקים הללו לא מפריעים לתפקוד היומיומי השוטף של ילדיהם, אינם מעוניינים לטפל בכך. אך מומלץ בכל מקרה לגשת לאבחון, על מנת לברר האם מדובר בטיקים או במחלות ומצבים רפואיים אחרים כמו כחכוח כרוני בגרון, ליחה או אלרגיה עלולות להיות הסיבות לכך.

לכן, כדאי לפנות אל רופא ילדים או רופא אף אוזן גרון, במטרה לבצע בדיקה ולאבחן האם קיימת בעיה רפואית הדורשת התייחסות ורק לאחר מכן לעשות בירור נוירולוגי על מנת לדעת האם מדובר בטיקים. 

מחקר שנערך לאחרונה אשר בחן את טיפול הרפואה המשלימה במטופלים בעלי טיקים ותסמונת טורט, מצא כי 92% מהמטופלים חשו הפחתה בתדירות של הטיקים. טיפול בטיקים באמצעות הרפואה הסינית משלב מספר כלים טיפוליים המתאימים לאוכלוסייה הצעירה. יש אפשרות לבצע דיקור סיני לילדים וכן גם דיקור סיני ללא מחלטים, הנקרא שונשין.

אני יריב כליף, מטפל ברפואה הסינית לכל המשפחה ואוכל לסייע וללוות אתכם בדרך של ריפוי והחלמה אל עבר חיים בריאים וחיוניים יותר. הקליניקה שלי ממוקמת ברמת גן ושופעת קסם ושלווה. 

נכנסתי אל עולם הטיפול בשנת 2003 וכיום, אני מטפל מוסמך ברפואה סינית, שיאצו, שונישין (דיקור יפני לילדים ללא מחטים) וכן מדריך לטאי-צ'י, צ'י קונג ומדיטציה. כמו כן, על מנת להעניק למטופלים ערך נוסף ופתרון הוליסטי, מלבד דיקור ושיאצו, ניתן לקבל גם ייעוץ תזונתי, צמחי מרפא, תרגילי גוף ונשימה ואלמנטים נוספים של מודעות גוף ונפש. כמובן שהכל נעשה בהתאמה מלאה למצב הגופני והרפואי, וכן, להעדפה ולקצב האישי של המטופל. 

בהגעה שלכם אל הקליניקה, נערוך ראשית שיחת היכרות ותשאול מקיף על מנת לקבל תמונה מלאה אודות הכאב, המחלה והסימפטומים הגופניים שלכם. ניתן להגיע ולהיעזר בדיקור סיני עבור בעיות אורתופדיות, בעיות גניקולוגיות ואיזון הורמונלי לנשים, בעיות ומחלות בני הגיל השלישי, בעיות פנימיות ובעיות במערכת העיכול, בעיות כלליות כגון חיזוק מערכת החיסון, בעיות עור ומחלות ילדים .

אתם מוזמנים לצעוד אל עבר חיים בריאים ואיכותיים יותר, לקבלת ליווי להחלמה וריפוי צרו קשר בטלפון 052-2496551