טינטון ורפואה סינית: תרופות טבעיות להקלה

טינטון הוא מצב המאופיין בתפיסה של קול בהיעדר מקור קול חיצוני כלשהו אשר עשוי להופיע אצל כ15% מהאוכלוסייה. זה מתבטא כצלצול, זמזום, שריקה, שאגה או צליל נקישה באוזן אחת או בשתיהן או בראש. אמנם זה מכונה בדרך כלל "צלצול באוזניים", אבל הצליל שנחווה בפועל יכול להשתנות מאדם לאדם. כמו כן, התופעה עשויה להחריף בשהייה במקומות שקטים ובשעות השקטות של היום. זאת ועוד, הטינטון יכול להיות קבוע או להגיע בהתקפים ועוצמתו עשויה להשתנות. 

אנשים רבים הסובלים מטינטון, מדווחים כי בנוסף לכך סובלים גם מעייפות, דיכאון, חרדות וכעסים. הטינטון הוא אינו מחלה עצמה אלא מהווה סימפטום של מצב בסיסי. זה יכול להיגרם על ידי גורמים שונים:

  1. חשיפה לרעש סביבתי חזק- חשיפה ממושכת לצלילים חזקים, כגון הופעות מוזיקה, אתרי בנייה או מכונות רועשות, עלולה לפגוע בתאי השיער העדינים הנמצאים באוזן הפנימית האחראים על העברת אותות קול למוח.
  2. אובדן שמיעה הקשור לגיל- ככל שאנשים מתבגרים, תאי החישה באוזן הפנימית עלולים להידרדר באופן טבעי, מה שמוביל לאובדן שמיעה וכן עלול להוביל גם לטינטון.
  3. חסימת שעוות אוזניים- הצטברות גבוהה של שעוות אוזניים עלולה לחסום את תעלת האוזן ולגרום לתסמיני טינטון.
  4. דלקות אוזניים וסינוסים- זיהומים המשפיעים על האוזניים או הסינוסים עלולים לגרום לטינטון זמני.
  5. תרופות- תרופות מסוימות עלולות לעורר טינטון כתופעת לוואי.
  6. פגיעות אוזניים וראש- פציעות טראומטיות בראש או באוזניים עלולות לגרום לטינטון.
  7. מצבים רפואיים- טינטון יכול להיות קשור למצבים כמו הפרעות במפרק הטמפורמנדיבולרי, לחץ דם גבוה ובעיות בריאותיות אחרות.

לטינטון יכולות להיות השפעות שונות על אנשים, החל ממטרד קל ועד להפרעה משמעותית בחיי היומיום, בריכוז ובדפוסי השינה. אין תרופה ידועה לטינטון, אך קיימות טכניקות על מנת להתמודד ולהקל על השפעותיו. כדי לסייע בתופעה של טינטוס, רפואה סינית היא פתרון אוליטימטיבי.

 

טיפול בטינטון- רפואה סינית

על פי הרפואה הסינית, מצבים כרוניים של טינטון הם למעשה ביטוי של חולשה באנרגיית הכליות. לכן, במקרים אלה נקודות דיקור לטינטון יתמקדו בחיזוק של אנרגיית הכליות ובנוסף נקודות הקשורות למרידיאנים ואיברים נוספים כמו הכבד וכיס המרה, זאת על מנת לחזק את האפקטיביות של הטיפול.

כמו כן, באמצעות טיפול של דיקור סיני, טינטון זמני הנובע ממצב רגשי לא מאוזן כגון לחץ, סטרס ועוד, יכול להיפתר בקלות ומהירות. בכל הקשור לתופעת טינטון, רפואה סינית טוענת כי תזונה לא נכונה עשויה גם היא להוביל לתופעה זו. על כן, מומלץ להימנע מצריכת מזון שומני רב או אכילה לא מסודרת, כיוון שהללו גורמים להיווצרות ליחה בגוף המפריעים לעלייה של אנרגיית הצ'י באופן הרמוני אל הראש וכך נגרמת תופעת הטינטון.

 

האם דיקור סיני עוזר לטינטון?

אם אתם מהרהרים בשאלה הזו, כדאי שתדעו כי מדי יום כוחה של הרפואה הסינית מתגלה מחדש כמסייע בהקלה ובריפוי בצורה עמוקה וארוכת טווח. הן במקרים של מחלה או בעיה מתמשכת והן במקרים של פציעה, בעיה ספציפית וכן הלאה. 

אם הגעתם לכאן עקב טינטון,  דיקור סיני הוא בהחלט המקום הנכון עבורכם. אני יריב כליף, מטפל ברפואה הסינית לכל המשפחה ויש לי את הכלים לסייע וללוות אתכם בדרך של ריפוי והחלמה אל עבר חיים בריאים וחיוניים יותר. הקליניקה שלי שופעת קסם ושלווה, וממוקמת ברמת גן. 

אני חלק מעולם הטיפול, כבר כ-20 שנה בהן אני מטפל מוסמך ברפואה סינית, שיאצו, שונישין (דיקור יפני לילדים ללא מחטים) וכן מדריך לטאי-צ'י, צ'י קונג ומדיטציה. כמו כן, על מנת להעניק למטופלים שלי ערך נוסף ופתרון הוליסטי, מלבד דיקור ושיאצו, בקליניקה שלי ניתן  לקבל גם ייעוץ תזונתי, צמחי מרפא (פורמולות סיניות), תרגילי גוף ונשימה ואלמנטים נוספים של מודעות גוף ונפש. כמובן שהכל נעשה בהתאמה מלאה למצב הגופני והרפואי, וכן, להעדפה ולקצב האישי של כל מטופל. 

בהגעה שלכם אל הקליניקה, נערוך שיחת היכרות במהלכה אבצע תשאול מקיף על מנת לקבל תמונה מלאה אודות הכאב, המחלה והסימפטומים הגופניים שלכם. 

לקבלת ליווי להחלמה וריפוי צרו קשר בטלפון 052-2496551.