תסמונת טורט: מה זה? תיאור, תסמינים וטיפול טבעי

מהי תסמונת טורט?

תסמונת טורט היא הפרעה נוירופסיכיאטרית שניתן להבחין בה בילדות, ומאופיינת בתנועות חוזרות ונשנות וקוליות בלתי רצוניות המכונות טיקים. הטיקים הם מוטוריים ווקליים ועשויים להשתנות בחומרתם ועוצמתם. במקרים רבים מחלת טורט עשויה להיות מלווה בבעיות רגשיות, התנהגותיות וקוגניטיביות. כמו כן, עלולים להופיע סימפטומים אובססיביים קומפולסיביים וקשיי ריכוז.

 

תסמונת טורט- תסמינים

מה זה טורט ? טווח הגילאים בו מופיעה מחלה זו בדרך כלל נע בין גילאי השנתיים עד שמונה עשרה, אולם לרוב יהיה ניתן לצפות בה סביב גיל 7 שנים. מחלה זו  באה לידי ביטוי בקרב ילדים באמצעות תסמינים שהם טיקים מוטוריים רבים ולפחות טיק קולי אחד שמתקיים בזמן כלשהו, אך לא בהכרח שיתקיימו בו זמנית. הטיקים המוטוריים מתחלקים לארבע סוגים, טיקים מוטוריים פשוטים שהם לרוב יופיעו כראשוניים ומתבטאים בתנועות פתאומיות, טיקים מוטוריים מורכבים הכרוכים בהפעלה של כמות גדולה יותר של שרירים והם יותר מורכבים. כמו כן, קיימים כאמור גם טיקים ווקליים אשר במרבית המקרים יופיעו סביב גילאי 9-12 שנים. טיקים ווקליים פשוטים המתבטאים בקולות מהירים וחסרי משמעות וכן, טיקים ווקליים מורכבים אשר עשויים לכלול ביטויים ומילים ללא הקשר עם מקצב, טון ועוצמה פתאומיים ומשתנים. 

הטורט מתפתחת באופן הדרגתי, כאשר במהלך גיל ההתבגרות, הסימפטומים עשויים להפוך לבלתי צפויים ולהשתנות באופן קיצוני מיום ליום. אולם, בסוף שנות העשרה, בדרך כלל ניתן לראות כי הקלה בעוצמה של הסימפטומים. כמו כן, שליש החולים יחוו ריפוי מלא, שליש יחוו התמתנות בסימפטומים ושליש נוסף לא יחוו הקלה משמעותית בעוצמת הסימפטומים בבגרותם. 

זאת ועוד, הטיקים עלולים להופיע פעמים רבות במהלך היום. בנוסף לזאת, כאשר מדברים על תסמונת טורט, קללות עשויות להיות חלק מהתסמינים אצל 10% מהאוכלוסייה, זה נקרא קופרולליה, אמירה בלתי רצונית של מילים גסות, לעיתים בצעקות. הסיבות לטיקים הללו אינן ידועות באופן וודאי, מדובר בשילוב בין גורמים סביבתיים לבין גורמים תורשתיים.

 

תסמונת טורט- טיפול טבעי באמצעות דיקור סיני

מדי יום כוחה של הרפואה הסינית מתגלה מחדש כמסייע בהקלה ובריפוי בצורה עמוקה וארוכת טווח. הן במקרים של מחלה או בעיה מתמשכת והן במקרים של פציעה, בעיה ספציפית וכן הלאה. אמנם אין תרופה לתסמונת טורט, אך קיימות גישות טיפול שונות שמטרתן להקל על הסימפטומים ולשפר את איכות החיים.  דיקור סיני הוא שיטת טיפול ברפואה סינית מסורתית הכוללת החדרת מחטים דקות לנקודות ספציפיות בגוף כדי להמריץ את זרימת האנרגיה ולקדם ריפוי. 

חשוב לציין כי דיקור סיני הינו טיפול משלים לטורט, זאת לצד טיפולים קונבנציונליים שנקבעו על ידי אנשי מקצוע רפואיים. אלה עשויים לכלול טיפול התנהגותי, תרופות או התערבויות אחרות המותאמות לצרכיו של כל מטופל ומטופלת.

אם הגעתם לכאן כדי לקבל פרטים על טיפול טבעי לתסמונת טורט, אז הגעתם למקום הנכון. אני יריב כליף, מטפל ברפואה סינית לכל המשפחה, אוכל לסייע וללוות אתכם בדרך של ריפוי והחלמה אל עבר חיים בריאים וחיוניים יותר. 

עולם הטיפול נכנסתי בשנת 2003 ואז אני מטפל מוסמך ברפואה סינית, שיאצו, שונישין (דיקור יפני לילדים ללא מחטים) וכן מדריך לטאי-צ'י, צ'י קונג ומדיטציה. כמו כן, על מנת להעניק למטופלים שלי ערך מוסף ופתרון הוליסטי מלא, בקליניקה שלי ניתן לקבל גם ייעוץ תזונתי, צמחי מרפא, תרגילי גוף ונשימה ואלמנטים נוספים של מודעות גוף ונפש. כמובן שהכל נעשה בהתאמה מלאה למצב הגופני והרפואי, וכן, להעדפה ולקצב האישי של המטופל. 

בהגעתכם לקליניקה שלי ברמת גן, נערוך ראשית שיחת היכרות ותשאול מקיף על מנת לקבל תמונה מלאה אודות הכאב, המחלה והסימפטומים הגופניים שלכם. ניתן להגיע ולהיעזר בדיקור סיני עבור בעיות אורתופדיות, בעיות גניקולוגיות ואיזון הורמונלי לנשים, בעיות ומחלות בני הגיל השלישי, בעיות פנימיות ובעיות במערכת העיכול, בעיות כלליות כגון חיזוק מערכת החיסון, בעיות עור ומחלות ילדים .

אתם מוזמנים לצעוד אל עבר חיים בריאים ואיכותיים יותר, לקבלת ליווי להחלמה וריפוי צרו קשר בטלפון 052-2496551.